جوان خلاق اردبیلی با تولید دستگاه تمام اتوماتیک ضدعفونی دست، محدودیت‌ها را در شرایط کرونایی به فرصت تبدیل کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنسیم عالی دانشور: در روز‌هایی که ویروس کرونا همه دنیا را درگیر خودش کرده، استفاده از ماسک و ضدعفونی دست‌ها از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس است، استفاده از ماسک و ضدعفونی دست که شاید راهی ساده به‌نظر برسد اما می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید۱۹ بسیار موثر باشد.
در این گزارش پای صحبت‌های امیرحسین ورامش، جوان خلاق و مخترع اردبیلی می‌نشینیم که در رشته برق و الکترونیک تحصیل کرده و  تاکنون ۵ دستگاه ثبت اختراع‌کرده و حالا در راستای ضدعفونی آسان و سریع دست‌ها اقدام به ساخت دستگاه تمام اتوماتیک ضدعفونی دست کرده است.

وقتی یک موسسه خیریه به حمایت جوان مخترع می‌آید
امیرحسین ورامش اظهار کرد: از وقتی کرونا شیوع پیدا کرد به فکر اختراع دستگاهی برای ضدعفونی دست افتادم که در عرض یک هفته موفق به تولید نمونه اولیه دستگاه ضدعفونی تمام اتوماتیک چشمی شدم.
وی افزود: پس از ساخت نمونه اولیه به‌دلیل عدم حمایت نتوانستم تولیدم را گسترش دهم و فقط یک دستگاه ضدعفونی ساخته شد و روی دستم ماند.

این جوان خلاق و مخترع اردبیلی ادامه داد: پس از چند ماه، با حمایت موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) توانستم دوباره تولیدم را آغاز کنم و در کارگاه کوچکی که توسط موسسه در اختیارم گذاشته شد، تولید دستگاه ضدعفونی چشمی را شروع کردم. 
ضدعفونی دست‌ها در کمتر از ۲ ثانیه
ورامش گفت: دستگاه ضدعفونی چشمی به راحتی در کمتر از ۲ ثانیه عمل ضدعفونی دست را انجام می‌دهد که از مزایای آن می‌توان به نصب و کاربری آسان، مدل رومیزی و دیواری و قابلیت نصب در مراکز آموزشی، درمانی، بانک‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها و آپارتمان‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون توانستم ۳۰ دستگاه چشمی ضدعفونی کننده دست تولید کنم که مورد استقبال ادارات و بانک‌ها قرار گرفته است.
جوان مخترع اردبیلی بیان کرد: هزینه این دستگاه یک میلیون و ۵۰۰  هزار تومان است که در صورت حمایت مسؤولین قادر به تولید ماهانه ۱۰۰ عدد از این دستگاه هستم که کیفیتی بالاتر و قیمتی مناسب‌تر از نمونه‌های دیگر دارد.
پیشرفت کشور با حمایت از جوانان خلاق
عزیز طلوعی، مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار(ع) هم اظهار کرد: با توجه به این‌که امسال سال جهش تولید نامگذاری شده است و نیز با توجه به اهداف موسسه خیریه ائمه اطهار(ع)، از این جوان خلاق که نیاز به حمایت داشت با اختصاص مبلغی حدود ۵۰ میلیون تومان برای تجهیز کارگاه و خرید اقلام اولیه حمایت شد.

وی تصریح کرد: از تمامی مسؤولین می‌خواهم تا با یاری رساندن و گرفتن دست چنین جوانان خلاقی، در رشد و شکوفایی استعداد آنان و پیشرفت کشور گام بردارند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما