عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم تقابل دولت و مجلس را تحمل نمی کنند، گفت: رفتار دولت در مواجهه با طرح معیشتی مصداق ناسازگاری است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازخبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی با حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام داده است که بخش‌هیا مهم آن در ادامه می‌آید.
- متاسفانه در شرایط پایان دولت آقای روحانی و ابتدای مجلس یازدهم شاهد اصطکاک بین مجلس ‌و دولت هستیم.
- اکنون که مردم از وضعیت معیشتی و اقتصادی خود در رنج هستند، برخی ناسازگاری‌ها موجب رنجش بیشتر مردم شده است.
- اصطکاک بین قوه مجریه و مقننه به هیج عنوان برای مردم قابل تحمل نیست.
- نباید برخی با رفتارهای غیرمسئولانه به مشکلات مردم بیافرازند؛ اکنون وقت هم افرایی برای رفع مشکلات است نه تسویه حساب‌های سیاسی.
- این رفتار دولت در مواجهه با طرح معیشتی مجلس، مصداق ناسازگاری است و موجب رنجش مردم می شود؛ مردم می گویند دولتی که می‌گفت منابع برای پرداخت یارانه مجلس ندارد چطور برای خودش دارد؟
به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، کمتر از ۴۸ ساعت پس از آنکه رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف اعلام کرد «مردم به جای اعانه و یارانه، خواهان رفع تحریم‌ها هستند»، حسن روحانی از طرح دولت برای پرداخت یارانه به مردم خبر داد.

رئیس جمهور افزود: حدودا به یک‌سوم جامعه برای ۴ ماه ان‌شاءالله یک بسته کمک معیشتی ارائه می‌شود. افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.
این در حالی است که مسئولین دولتی از نبود بودجه کافی برای تخصیص به طرح‌ معیشتی مجلس  خبر می‌دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه مهم نیست چه کسی چه کاری را انجام می‌دهد و اصل کارکردن برای مردم مهم است اظهار کرد: در این شرایط سخت مردم ما نیازمند کمک به بحث معیشت هستند و باید کالاهای اساسی راحت‌تر و ارزان‌تر به مردم برسد خصوصا نیاز است به مستضعفان توجه ویژه‌تری صورت گیرد و مهم‌ نیست این کار را دولت انجام دهد یا مجلس.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴