تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۴۲۹۵۱
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رمدسیور در کشور تولید می‌شود و در عرضه بیمارستانی آن مشکلی نداریم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازقباد محمدی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص کمبود یکی از داروهای کمکی برای درمان کرونا که دوران بهبود بیماران را کوتاه‌تر و خطر مرگ را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: داروی رمدسیور به تازگی ثابت شده که در درمان بیماران کووید ۱۹ موثر است.
وی ادامه داد: چهار کارخانه در کشور تولید داروی ضد ویروسی رمدسیور را شروع کرده‌اند، کمبودی از این دارو که در کشور بود تا حدودی مرتفع شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: این دارو به هیچ وجه در اختیار داروخانه‌های بخش خصوصی نیست و تنها در اختیار بیمارستان‌های استان است که برای بیماران بستری کرونا استفاده شود.
وی در توضیح کمبود داروی رمدسیور در بیمارستان‌ها نیز، افزود: خوشبختانه طی چند روز گذشته بیماری بستری شده در بیمارستان نداشته‌ایم که پزشک متخصص عفونی و یا ریه رمدسیور را تجویز کند و نباشد، روزبه روز رفع کمبود بهتر می‌شود.
محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه این دارو هر دوره ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای بیمار هزینه داشت، طبق ابلاغیه وزارت بهداشت این دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیمار تنها ۱۰ درصد هزینه آن را پرداخت می‌کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰