تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۴۲۹۴۲
خانواده شهدا پرچم دار حمایت از مردمند و بی هیچ چشم داشتی حتی از اعتبار نام شهیدشان هم مضایقه نمی کنند و مردم خیرخواه نیز به اعتبار همین نام دست همدلی آنها را فشار می دهند و با کمک های خود آبروی مردی را می خرند و کودکی را از گرسنگی نجات می دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل اززهرا بختیاری: مرگ آگاهانه، یعنی شهادت که یک مجاهد اسلام همه مسایل را مرور می‌کند و سرانجام تصمیم می‌گیرد سینه را سپر کند و مرگ را در آغوش بگیرد و ایثار کند. 
اما آیا رسالت یک شهید وقتی خون خود را برای خدا هدیه می‌کند تمام می‌شود؟ 
شهید سیدمرتضی آوینی می‌نویسد: «شهید چه می‌کند؟ شهید تنها کارش این نیست که در مقابل دشمن می‌ایستد، یا دشمن را می‌‏زند و یا از دشمن می‌خورد، اگر تنها این بود، باید بگوئیم‏ آن وقتی که از دشمن می‌‏خورد، و خونش را می‌‏ریزد، خونش هدر رفته؟ نه، هیچوقت خون شهید هدر نمی‌‏رود، خون شهید به زمین نمی‌ریزد، خون شهید هر قطره ‏اش تبدیل به صدها قطره، و هزارها قطره، بلکه به دریایی از خون‏ می‌‏گردد و در پیکر اجتماع وارد می‌‏شود. 
شهادت‏ تزریق خون است به پیکر اجتماع، این شهدا هستند که به پیکر اجتماع و در رگ‌های اجتماع خاصه اجتماعاتی که دچار کم خونی هستند، خون جدید وارد می‌کنند.»
این روزها که همه مردم جامعه درگیر ویروس منحوس کرونا هستند خیلی از خانواده‌ها به خاطر بی‌رونقی در کسب و کارشان و اینکه باید در خانه بمانند، دچار مشکلات مالی زیادی شده اند. مشکلاتی که گاهی می‌تواند با آبرو و یا جان آنها بازی کند. اینجاست که خون دمیده شده از شهدا در روح جامعه جان می‌گیرد و مثل همیشه جوانانی که انتخاب کردند راه شهدا را اینگونه ادامه دهند با تشکیل گروه‌های جهدی سعی می‌کنند به داد این محرومان برسند. 
اگر چرخی در فضای مجازی بزنید، متوجه می‌شوید اتفاقا این خانواده شهدا هستند که باز پرچمدار حمایت از مردمند و بی‌هیچ چشمداشتی حتی از اعتبار نام شهیدشان هم مضایقه نمی‌کنند و مردم خیرخواه نیز به اعتبار همین نام دست همدلی آنها را فشار می‌دهند و با کمک‌های خود آبروی مردی را می‌خرند و کودکی را از گرسنگی نجات می‌دهند. جوانانی که لباس جهادی بر تن می‌کنند و سلیمانی‌هایی که پا در رکاب خانواده شهدا به دل مشکلات می‌زنند.
یکی از خانواده شهدا می‌گوید: «نام شهیدمان را برای این کمک‌های مومنانه انتخاب کردیم تا نشان دهیم بعد از عزیزمان راهش را ادامه خواهیم داد. اینگونه نیست که بگوییم دین ما با دادن یک جوان به اسلام ادا شده است.»
خانواده شهید عزیز دیگری در گفت‌وگو با فارس اعلام می‌کند: «وقتی متوجه شدیم عده‌ای از مردممان به علت این بیماری منحوس تحت فشار هستند دلمان طاقت نیاورد و به اعتبار شهیدمان پرچم همدلی را بلند کردیم و انصافا برکت زیادی هم در این مسیر به چشممان آمد.»
خانواده یکی دیگر از شهدا که عزیزشان مدافع حرم حضرت زینب(س) بوده می‌گوید: «کارهای جهادی گروه ما ریشه در سال‌ها قبل از شهادت عزیز ما داشته و ما کمک به محرومان را از شهیدمان آموخته بودیم؛ آنجا که شبانه بسته‌هایی را به خانه مستضعفان می‌رساند و همه تلاشش را می‌کرد مبادا شناخته شود و کرامت خانواده‌ای خدشه‌دار شود.»    
















بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴