تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۴۲۹۳۶
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از رشد روز قبل امروز با کاهش 7هزار و 688 واحد روبه‌رو شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازبورس اوراق بهادار تهران که هفته پیش را با رشد پشت سر گذاشت، امروز از ابتدای باز شدن بازار شاخص کل روند کاهشی به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با کاهش 7668 واحد به رقم یک میلیون و 358 هزار و 847 واحد رسید.
همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز 888 واحد کاهش یافته و به رقم 382 هزار و 648 واحد رسید.
ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 237 هزار میلیارد تومان رسید.امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 17.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک و نیم میلیون نوبت معامله و به ارزش 14 هزار و 951 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نقشه معاملات امروز بورس تهران
امروز به غیر از یک شاخص همه شاخص‌های بورس منفی شدند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 0.56 درصد کاهش یافتند.
همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 0.23 درصد کاهش یافتند.
شاخص آزاد شناور نسبت به روز قبل 0.43 درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 0.18 درصد رشد کرد، اما شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی انجام می‌شود 1.5 درصد کاهش یافت.

روند یکساله شاخص بورس تهران
امروز نمادهای ملی مس، چادرملو و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و در سوی دیگر نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، شستا و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.
نمادهای پر تراکنش امروز شامل شستا، ایران‌خودرو، سایپا، بانک تجارت، ملی مس ایران، فولاد مبارکه و پالایش نفت بندرعباس بوده‌اند.
امروز در پایان معاملات فرابورس شاخص کل 161 واحد کاهش یافته و به رقم 16 هزار و 479 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 120 هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.3 میلیارد حق تقدم و اوراق مالی در قالب 595 هزار معامله و به ارزش 6 هزار و 539 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
اگر ارزش معاملات بورس را هم در نظر بگیریم امروز در دو بازار بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از 21 هزار و 506 میلیارد تومان داد و ستد شد.
امروز نماد شرکت دامداری تلیسه نمونه بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای فولاد هرمزگان، صبا تأمین، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات،‌بانک دی و فولاد ارفع بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
نمادهای پر تراکنش در فرابورس ایران شامل بانک دی، برق و انرژی پیوندگستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، شیر پاستوریزه پگاه گیلان و مجتمع صنایع لاستیک یزد بوده‌اند.
به گزارش فارس، به نظر می‌رسد خبر وزیر اقتصاد مبنی بر عرضه واحدهای دارا سوم به زودی در بازار اثر گذاشته امروز بازار گرچه منفی بود، اما سهامداران حرفه‌ای با توجه به کاهش قیمت بسیاری از سهام تصمیم به خرید گرفتند و ارزش معاملات بورس و فرابورس که به بیش از 21.5 هزار میلیارد تومان رسیده، نشانگر آن است که الان وقت خرید سهام ارزنده است.
همان گونه که بارها اعلام شده است قبل از خرید و فروش سهام حتماً  مطالعه، تحقیق و مشورت از افراد خبره و امین فراموش نشود.
از طرفی سرمایه‌گذاری در بورس ذاتاً یک سرمایه‌گذاری همراه با ریسک است، بنابر این باید سرمایه‌گذاران برای خود یک استراتژی بلندمدت حداقل 6 ماهه یا یک ساله در نظر بگیرند و با مطالعه وضع مالی شرکتها نسبت به خرید سهام اقدام کنند، همچنین از پس اندازهای خود اقدام به سرمایه‌گذاری کنند تا مجبور نشوند سهام خود را همراه با ضرر به فروش رسانند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما