تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۴۲۹۳۲
شب گذشته یک ماهواره اروپایی-آمریکایی از پایگاه نیروی هوایی کالیفرنیا به مدار پرتاب شد. این ماهواره نقش مهمی را در اندازه گیری اقیانوس‌های جهان برای کمک به مردم در مقابله با تغییرات آب و هوایی ایفا می‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسی‌تی‌جی‌ان، شب گذشته ماهواره «سنتینل -۶ مایکل فرایلیچ» سوار بر موشک فالکون ۹ شرکت «اسپیس ایکس» از پایگاه نیروی هوایی «وندربرگ اسپیس لانچ» در کالیفرنیا به مدار پرتاب شد.
این ماهواره شنبه (۲۱ نوامبر) ساعت ۱۲:۱۷ ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۰:۴۷ به وقت تهران) به سوی مدار زمین پرتاب شد. 
این ماهواره آمریکایی-اروپایی نقش مهمی در اندازه‌گیری اقیانوس‌های جهان برای کمک به مردم در مقابله با تغییرات آب و هوایی را ایفا می‌کند.
ماهواره تولید شده بدین منظور با نام کامل «Sentinel ۶ Michael Freilich» می‌تواند با گردش به دور زمین به طور دقیق این پدیده را بررسی کند و اطلاعاتی که در این زمینه در ۲۸ سال گذشته جمع‌آوری شده را تکمیل کند. 
این ماهواره به احترام یکی از محققان ناسا که در توسعه اقیانوس شناسی فضایی نقش مهمی داشت، نامگذاری شده است. یک نسخه دیگر از این ماهواره به نام Sentinel-۶B سال ۲۰۲۵ میلادی به فضا پرتاب می‌شود.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما