کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرکز سوفان| پاکسازی پنتاگون، امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد

2 آذر 1399 ساعت 16:45

مرکز مطالعات مستقر در نیویورک با انتشار یادداشتی نوشته رئیس‌جمهور آمریکا با برکنار کردن مقامات ارشد دفاعی دولت خود، امنیت ملی این کشور را به خطر می‌اندازد.


به گزارش بلاغ به نقل ازمرکز مطالعات «سوفان» مستقر در نیویورک با انتشار یادداشتی به اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای برکناری مقامات ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از جمله «مارک اسپر»، وزیر دفاع اشاره کرده و این اقدام را برای امنیت ملی این کشور خطر‌ناک ارزیابی کرده است.
به نوشته این وبگاه تحلیلی، هفته‌هاست که از اعلام پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها(توسط رسانه ها) می‌گذرد، اما ترامپ همچنان از پذیرش شکست امتناع کرده و گفته در این انتخابات تقلب شده است.
مرکز سوفان نوشته ترامپ با این پیش‌زمینه، مارک اسپر، که پنجمین وزیر دفاع در دولت وی بود را اخراج کرد.
این مرکز تحلیلی نوشته بعد از برگزاری انتخابات و پیروزی رئیس‌جمهور مستقر، انجام برخی اقدامات مرسوم است، اما در حالی که ۲ ماه تا پایان دولت این رئیس‌جمهور مانده، تغییر عمده کارکنان نشان می‌دهد که هدف از این کار شخصی و از روی دشمنی بوده است.
تابستان امسال، خبر‌هایی از موقعیت متزلزل اسپر در پنتاگون به گوش می‌رسید. گزارش‌ها در این خصوص حاکی از آن بود که وی با درخواست ترامپ برای پاسخ نظامی به اعتراضات علیه بد‌رفتاری‌های پلیس مخالفت کرده است.
بر اساس این گزارش‌ها وزیر دفاع آمریکا همچنین با رئیس‌جمهور کشورش در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان مخالف بوده است.
ترامپ بعد از اخراج اسپر، «کریس میلر» را به جای او به عنوان سرپرست وزارت دفاع آمریکا منصوب کرد. 
مرکز سوفان نوشته ترامپ با انتصاب وی به این سمت یک بار دیگر، روش رایج برای این منظور را دور زد. این روش شامل انتصاب مقاماتی بوده که عنوان «سرپرست» را گرفته‌اند و این اقدام بی‌سابقه است.
این مرکز تحلیلی همچنین نوشت چنین اقداماتی از سوی ترامپ، از جمله انتصاب‌های اخیر او، موجب ایجاد نگرانی‌هایی شده و حتی زنگ خطر را به صدا در آورده است که چرا ترامپ این گونه اقدامات را طی ۷۰ روز باقیمانده از دوران ریاست‌جمهوری‌اش انجام می‌دهد؟
در پایان این تحلیل نیز آمده برخی از تغییراتی که ترامپ در ماه‌های آخر دولت خود ایجاد کرده از جمله اخراج «کریستوفر کربز»، رئیس‌ امنیت سایبری آمریکا، صرفاً به دلیل تمایل او به انتقام‌گیری از مقاماتی است که از پذیرش ادعا‌های اشتباه او امتناع می‌ورزند.
برخی منابع خبری نیز گمانه‌زنی کرده‌اند که «جینا هاسپل» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌اِی) از جمله گزینه‌هایی است که احتمالاً ترامپ به دوران فعالیتش در این پست پایان خواهد داد.
بعد از اینکه برخی رسانه‌های آمریکایی با توجه به آرای شمارش شده الکترال، بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معرفی کردند، دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرد و ادعای بروز تقلب در انتخابات را مطرح کرد.
ستاد انتخاباتی ترامپ همچنین شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ و تقلب‌های انتخاباتی است طرح کردند. این شکایت‌ها در چند ایالت رد شده‌اند.
این در حالی است که به دنبال رد شکایت‌های ستاد انتخابات ترامپ در برخی ایالت‌ها از جمله پنسیلوانیا، «رودی جولیانی»، وکیل رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد که این موضوع به آن‌ها کمک خواهد کرد تا پرونده شکایات خود را فوراً به دیوان عالی بکشانند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 442931

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/442931/مرکز-سوفان-پاکسازی-پنتاگون-امنیت-ملی-آمریکا-خطر-می-اندازد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com