تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۴۲۹۲۷
رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در جمع سران گروه 20 تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازراشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه‌، طی سخنانی در جمع سران کشورهای عضو گروه 20 تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد، اما این سازمان باید بتواند خود را با چالش‌ها و نیازهای عصر حاضر و مدن شدن هماهنگ کند.
وی در سخنرانی خود گفت: گروه 20 باید به تلاش‌های خود برای رسیدن به رویکردی مشترک در راستای اصلاح سازمان تجارت جهانی بر اساس چالش‌های جدید ادامه دهد. 
پوتین افزود: غیرممکن است که بدون وجود یک نظام تجاری چندجانبه موثر و باثبات مبتنی بر قوانین و مقررات جهانی، بتوانیم به این هدف دست یابیم. از طرف دیگر هیچ جایگزینی در شرایط کنونی برای سازمان تجارت جهانی وجود ندارد.
پیشتر نیز بسیاری از سران کشورهای جهان گفته بودند که سازمان تجارت جهانی که به عنوان مرجع بین المللی حل اختلافات تجاری عمل می‌کند، به شدت نیازمند تغییرات جدی است و این موضوع بارها در دستور کار برخی نشست‌ها و اجلاس‌های بین المللی قرار داشته است. 
از طرف دیگر کشورهای عضو گروه بریکس شامل برزیل، هند، آفریقای جنوبی و  چین به همراه روسیه چند روز پیشتر نیز از سازمان تجارت جهانی حمایت کرده بودند. در بیانیه پایانی نشست گروه بریکس 5 کشور اعلام کردند که تغییرات در این سازمان آن را در برابر چالش‌های اقتصادی جهان مقاوم‌تر و موثرتر خواهد کرد و نقش کلیدی آن را به نفع کشورهای عضو بهبود خواهد بخشید.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴