تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۴۲۹۱۶
شرکت اسپیس ایکس با همکاری مقامات آمریکایی و اروپایی ماهواره ویژه‌ای را به فضا پرتاب می‌کند که وظیفه آن بررسی میزان بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس‌هاست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازانگجت، گرمایش زمین تبعات خطرناکی دارد که یکی از آنها بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس‌هاست. مطالعه این پدیده بر روی زمین کار ساده ای نیست. از همین رو محققان امیدوارند پرتاب یک ماهواره اختصاصی به همین منظور به فضا کار را در این زمینه ساده کند.
ماهواره تولید شده بدین منظور با نام کامل «Sentinel ۶ Michael Freilich» می‌تواند با گردش به دور زمین به طور دقیق این پدیده را بررسی کند و اطلاعاتی که در این زمینه در ۲۸ سال گذشته جمع‌آوری شده را تکمیل کند.
محققان بیم دارند که اگر روند فعلی گرمایش کره زمین کند نشود آب دریاها و اقیانوس‌ها بیش از سه سانتیمتر افزایش یابد که تبعات زیست محیطی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی آن بسیار گسترده خواهد بود.
از این ماهواره برای پیش بینی دقیق‌تر وضعیت آب و هوا و نیز کمک به مسیریابی و جهت‌یابی در سراسر جهان استفاده خواهد شد. قرار است برای کمک به این ماهواره و افزایش دقت آن در سال ۲۰۲۵ ماهواره دیگری به نام Sentinel-۶B نیز به فضا پرتاب شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴