تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۴۴۲۹۰۰
معاون حزب‌الله به متوقف شدن تحقیقات جنایی در خصوص بانک مرکزی لبنان واکنش نشان داد و با معرفی کردن سه گزینه برای این موضوع گفت، ادامه گمراه‌سازی‌ها منجر به تنش بیشتر می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازشیخ «نعیم قاسم» معاون حزب‌الله لبنان در واکنش به برخی تحولات این کشور درباره تحقیقات جنایی مربوط به بانک مرکزی اعلام کرد، توجیهاتی که برای شکست تحقیقات جنایی پیرامون بانک مرکزی مطرح می‌شود، قابل قبول نیست.
بر اساس گزارش شبکه «المنار»، نعیم قاسم افزود: ادامه گمراه‌سازی‌ها درباره واقعیت بانک مرکزی منجر به تنش بیشتر می‌شود و ما بر ضرورت تحقیقات جنایی در این خصوص اصرار داریم.
شیخ قاسم در ادامه پیشنهاد داد این تحقیقات از سه مسیر انجام شود:
اول؛ نقش دولت در تصمیم‌گیری و پیگیری اقدامات لازم برای تحقیقات جنایی از طریق برگزاری یک نشست فوق‌العاده
دوم؛ نقش دستگاه قضایی در ملزم کردن بانک مرکزی یا محاکمه آن
سوم؛ نقش پارلمان در تصویب فوری قوانینی که به پشت سرگذاشتن بهانه‌های مربوط به عدم تسهیل تحقیقات کمک کند.
«غازی وزنی» وزیر دارایی در دولت پیشبرد امور لبنان جمعه (دو روز پیش) به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان گفت ، نامه‌هایی از شرکت «الوارز و مارسال» ( Alvarez & Marsal ) دریافت کرده که در آن  پایان توافق‌نامه امضا شده با وزارت دارایی لبنان برای حسابرسی مالی را به دلیل عدم دستیابی به مستندات مطلوب اعلام کرده‌اند.
این شرکت آمریکایی به نهادهای و سازمان‌های کشورهای مختلف خدمات مشاوره و حسابرسی مالی در مسایل پیچیده مالی ارائه می‌‎دهد.
در اوایل سال جاری (۱۳۹۹) تشدید بحران اقتصادی در لبنان و سقوط شدید لیر، هجمه به «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی این کشور را افزایش داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند، سلامه تصمیم آمریکا برای فروپاشی اقتصادی در لبنان را اجرا کرده است (جزئیات بیشتر).
در آن زمان «حسن فضل الله» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان لغو مصونیت قضایی از برخی مفسدان مالی درلبنان را تنها راه حفظ حقوق لبنانی‌ها و بهبود اوضاع معیشتی و اقتصادی این کشور دانست.
همچنین روزنامه لبنانی «الاخبار» فاش کرد که دادستان کل امور مالی لبنان به علت حمایت آمریکا از رئیس بانک مرکزی این کشور وی را به دادگاه احضار نکرد





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷