کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحریم‌های دارویی سلامت مردم ایران را به خطر انداخته است

1 آذر 1399 ساعت 16:30

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- یونان گفت: تحریم‌های دارویی و اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران را با خطر مواجه ساخته و جامعه جهانی نیز نسبت به این جنایت هولناک واکنش صریح و صحیحی نشان نداده است.


به گزارش بلاغ به نقل ازروابط عمومی دفتر نماینده شیروان در مجلس، علی جدی در دیدار با سفیر یونان با اشاره به سابقه تاریخی و اشتراکات فرهنگی و تمدنی ایران و یونان اظهار کرد: مراودات ایران و یونان در  ابعاد تاریخی جایگاه گسترده‌ای دارد که پشتوانه محکمی برای توسعه ارتباطات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.
وی تقویت و تحکیم مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و یونان را مهم دانست و افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از ارتقاء روابط با یونان استقبال کرده و از اینکه تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا به کاهش روابط دو کشور منجر شده جای نگرانی دارد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- یونان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان بخش‌های اقتصادی و تجاری در ایران و یونان خاطرنشان کرد: به‌رغم تحریم‌های ظالمانه و ضدحقوق بشری آمریکا این  امید وجود دارد که با تقویت و تسهیل همکاری‌ها میان بخش‌های خصوصی دو کشور توسعه مراودات اقتصادی را شاهد باشیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی اتاق بازرگانی ایران و یونان را مقدمه‌ای برای افزایش مناسبات در حوزه‌های اقتصادی و تجاری دانست و تصریح کرد: عملیاتی کردن و استفاده از توانمندی‌های موجود در قالب سرمایه گذاری‌های مشترک، گام مهمی در مناسبات پیش روی جمهوری اسلامی ایران و یونان خواهد بود.
جدی با اشاره به تبیین سیاست‌های خصمانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی و ایجاد ناامنی در خاورمیانه را رویکردی ناقض قوانین حقوق بشری و بین‌المللی عنوان کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا جامعه بین‌المللی را تحت شعاع قرار داده است تحریم‌های دارویی و اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران را با خطر مواجه ساخته و جامعه جهانی نیز نسبت به این جنایت هولناک واکنش صریح و صحیحی نشان نداده است.
نماینده مردم شیروان در مجلس در پایان گفت: تبادل هیأت های سیاسی و پارلمانی و رایزنی‌های مستمر میان گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و یونان را مهم و تأثیرگذار دانست.
سفیر یونان: به صورت ویدئوکنفرانس ارتباطات پارلمانی برقرار شود
در ادامه این دیدار، دیمیتری الکساندراکیس سفیر یونان در تهران، بر تقویت ارتباطات پارلمانی و مراودات میان گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور تأکید کرد و گفت: گسترش روابط در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی، تجاری و فرهنگی، هدف اصلی این‌جانب در ایران است و معتقدم که گسترش تعاملات گروه‌های دوستی پارلمانی، راهگشای تحرک روابط بین دو کشور خواهد بود.
وی اظهار کرد: ویروس کرونا مانع از تبادلات هیأت‌های سیاسی و پارلمانی شده و  می‌توان در جهت تحکم روابط میان دو کشور از طریق ویدئوکنفرانس این ارتباطات ادامه داشته باشد.
الکساندراکیس با ابراز نگرانی از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امیدوارم با رفع موانع هرچه زودتر شاهد گسترش ارتباطات دو جانبه باشیم.
سفیر یونان در تهران در ادامه با تشریح صنعت گردشگری و میراث فرهنگی ایران و یونان تصریح کرد: پیشینه تمدن‌های ایران و یونان توانسته عرصه را برای صنعت گردشگری در دو کشور مهیا کند و می‌توان از تجارب یکدیگر در جذب گردشگر بهره برد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 442790

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/442790/تحریم-های-دارویی-سلامت-مردم-ایران-خطر-انداخته

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com