تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۴۲۷۶۳
مسوول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری همدان از چاپ کتاب «تاریخ مطبوعات استان همدان» خبر داد و گفت این کتاب معرفی نشریات استان، از زمان چاپ نخستین روزنامه همدان تا امروز را دربردارد‌.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمصطفی قهرمانی‌ارشد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در همدان با اشاره به چاپ کتاب تاریخ رسانه همدان، با بیان اینکه در این کتاب هر یک از نشریاتی که در همدان مجوز گرفته‌ یا در همدان انتشار یافته، معرفی شده است اظهاز کرد: روزنام «عدل مظفری» نخستین نشری استان بود و در سال ۱۳۲۴ ه‍جری قمری در عصر مشروطه چاپ و منتشر می‌شد که نویسنده کوشیده با استفاده از اسناد، تاریخ اخذ مجوز و انتشار، نشریات را ذکر کند.
وی کتاب را دارای سه فصل دانست و تصریح کرد: فصل نخست کتاب به پیشینه‌ نشریات کشور و استان و همچنین نقش مطبوعات محلی در توسعه جامعه و فصل دوم به تاریخ چاپ همدان به عنوان زمینه‌‌ساز گسترش نشریات پرداخته است.
مسوول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری همدان بیان کرد: فصل سوم در سه بخش، نشریات استان همدان را در سه بازه زمانی قاجار و مشروطه، پهلوی، انقلاب اسلامی معرفی کرده است. 
وی با بیان اینکه مجموع نشریات معرفی‌ شده در کتاب  ۲۴۸ عنوان است که به تفکیک، ۱۶ نشریه به دوره قاجار، ۵۱ نشریه به عصر پهلوی و ۱۸۱ نشریه به دوره انقلاب اسلامی تعلق دارد افزود: نویسنده در پایان کتاب، سالشمار و رویدادهای مطبوعات استان همدان را فراهم کرده است و سپس بخشی را به نمایه‌ ادواری نشریات اختصاص داده است و  تصاویر برخی نشریات نیز از عصر مشروطه تا امروز در پایان کتاب ضمیمه شده است.
قهرمانی یادآور شد: کتاب «تاریخ مطبوعات استان همدان» نوشته  مجید فروتن در ۱۱۰۰ نسخه و در ۲۶۰ صفحه از مجموعه دانشنامه استان همدان به همت حوزه هنری این استان به چاپ رسیده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰