استاندار کرمانشاه گفت: طرح محله محور برای مقابله با ویروس کرونا مبتنی بر اینکه هر خانه یک پایگاه سلامت باشد در قالب یکی از راهبردی هفت‌گانه طرح جامع محدودیت‌های کرونایی به منظور بیماریابی فعال، قرنطینه و همچنین رهگیری از امروز در استان اجرایی می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازهوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه از آغاز محدودیت‌های شدید کرونایی از امروز در استان خبر داد و اظهار داشت: راه‌حل مبارزه با کرونا در بیمارستان‌ها، خرید دارو و واکسن نیست؛ در تغییر سبک زندگی و رعایت انصباط دقیق اجتماعی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
وی ادامه داد: ۵۱ درصد از مبتلایان ناشی از شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌ها است که باید در این شرایط این دورهمی‌ها محدود شود چون ویروس کرونا در خانواده‌ها است و باید این زنجیره قطع شود.
استاندار کرمانشاه به خستگی پرسنل درمان هم در مبارزه با کووید ۱۹ اشاره و بیان کرد: از این رو «طرح جامع مدیریت هوشمند و محدودیت متناسب با وضعیت کرونا در کشور» با تشدید هفت راهبرد اصلی از امروز در کشور و به تبع استان کرمانشاه اجرایی می‌شود.
مردم ۱۵ روز تحمل کنند
وی در توضیح هفت راهبرد اصلی این طرح، اضافه کرد: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست‌های گسترده هدفمند، بیماریابی فعال و قرنطینه و همچنین رهگیری، ارتقا آموزش و اطلاع‌رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌دیده، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تثبت فرایند درمان به طوری که بیماران به صورت سرپایی درمان شوند و مراجعات به بیمارستان‌ها کمتر شود هفت راهبرد این طرح هستند که تشدید می‌یابد.
بازوند ادامه داد: در این طرح عملا شهرهای قرمز تعطیل هستند و شهرهای نارنجی هم نیمه‌تعطیل هستند.
به گفته این مقام عالی استان، شهرهای کرمانشاه، کنگاور، سنقرو کلیایی، سرپل‌ذهاب، هرسین، جوانرود، صحنه به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز و شهرستان‌های اسلام آبادغرب، پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر، قصرشیرین،گیلانغرب در وضعیت نارنجی و شهرستان دالاهو در وضعیت زرد هستند.
وی تصریح کرد: از امروز تردد به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه در هر ۲۴ ساعت دارد و در شهرهای قرمز تردد خودرو از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک تعطیل خواهند بود.
بازوند به چهار گروه شغلی اشاره و بیان کرد: در این طرح گروه شغلی اول که باید خدمات روزانه به مردم بدهند و برای حدود ۲۲ شغل تعریف شده به کار خود ادامه می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: به تناسب برای گروه دوم شغلی که حدود ۱۴ شغل است محدودیت‌های اعمال می شود که برای گروه شغلی سوم بیشتر است و گروه چهارم شغلی باید کاملا تعطیل شوند.
بازوند افزود: در وضعیت نارجی یک‌سوم واحدهای خدماتی و ۵۰ درصد کارکنان سایر ادارت، در وضعیت قرمز ۵۰ درصد واحدهای خدماتی و سایر کارکنان باید با ظرفیت یک‌سوم باید در اداره‎ها حضور داشته باشند.
استاندار کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای به برنامه راهبردی محله محور برای مقابله با ویروس کرونا مبتنی بر اینکه هر خانه یک پایگاه سلامت باشد داشت و افزود: این طرح امروز در قالب یکی از راهبردی هفت‌گانه تعریف شده به منظور بیماریابی فعال، قرنطینه و همچنین رهگیری در استان کرمانشاه اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: یک اکیپ هشت تا ۱۰ نفره متشکل از پزشک، پرستار و بهیار در این طرح براساس اطلاعات اخذ شده از ۴۰۳۰ و همچنین مراکز بهداشت به درب خانه‌ها مراجعه و با انجام تست‌های کرونایی بیماران را شناسایی می‌کنند.
بازوند با بیان اینکه در این طرح شهر کرمانشاه را به ۱۰ قسمت تقسیم کرده‌ایم، ادامه داد: امیدواریم تست‌های فوری تشخیص کرونا طی هفته جاری به استان برسد که در این صورت در مدت زمان ۱۷ تا ۲۰ دقیقه مبتلایان شناسایی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: با شناسایی مبتلایان اگر امکان قرنطینه خانگی وجود داشته باشد، اعمال می‌شود در غیر این صورت مهمانسراهای دولتی را برای قرنطینه خانگی مبتلایان آماده کرده‌ایم و با شناسایی نیازمندی مبتلایان سپاه بسته‌های معیشتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
بازوند متذکر شد: تست مثبت‌ها در صورت عدم رعایت قرنطینه ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‎شوند که این افراد از طریق موبایل، کارت بانکی، بیمه، دوربی‌های راهنماییو رانندگی، نیروی انتظامی و راهداری رصد می‌شوند و جریمه اعمل شده هم روی قبوض آب، یا برق و یا تلفن اضافه می‌شود.
وی در پایان، گفت: می‌دانیم فشارهای اقتصادی روی مردم زیاد است با اعمال این محدودیت‌های این فشارها نیز بیشتر می‌شود، ولی چاره‌ای نداریم بحث سلامت و حفظ جان مردم است که برای قطع زنجیره انتقال کرونا باید این محدودیت‌ها اعمال شود، تقاضا داریم مردم این ۱۵ روز را تحمل کنند و همکاری لازم را داشته باشند وگرنه باید هر روز هزینه سنگینی که همان جان مردم است را در قبال عدم رعایت بدهیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما