تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۴۴۲۷۳۸
نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، دیوار فساد را در برابر اصلاح و تغییر بسیار ضخیم و بلند خواند و گفت که سیستم فساد مانع رسیدگی به جرایم کیفری شده است، اما اراده لبنانی‌ها پیروز می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در توییتر نوشت: «دیوار فساد در برابر اصلاحات بسیار ضخیم و بلند است».
بر اساس گزارش پایگاه خبری «لبنان ۲۴ » دیاب افزود: «ما تلاش خواهیم کرد تا زمانی که این دیوار را خراب کنیم، دیواری که امیدهای لبنانی‌ها به یک کشور پیروز بر فساد را مصادره می‌کند.»
این مقام لبنانی تصریح کرد: «ما می‌دانیم که سیستم فساد به راحتی تسلیم نخواهد شد و می‌دانیم که این سیستم برای محافظت از خود  به شدت مبارزه خواهد کرد، اما من مطمئن هستم که این سیستم در نهایت سقوط خواهد کرد.»
نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت: «امروز آنها رسیدگی به جرایم کیفری را ناکام گذاشتند و فساد  بار دیگر پیروز شد. ما تسلیم نومیدی نخواهیم شد. اراده لبنانی‌ها باید پیروز شود. »
حسان دیاب در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۰ (یکم بهمن ماه ۱۳۹۸) به پیشنهاد میشل عون نخست‌وزیری لبنان را برعهده گرفت. او پس از اعتراضات مردمی و استعفای سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان شد.
دیاب در دهم آگوست ۲۰۲۰ (بیستم مرداد ماه) پس از گذشت چند روز از انفجار بزرگ بندر بیروت استعفا داد. دلیل اصلی استعفای حسان دیاب،استعفای تعداد زیادی از وزیران کابینه‌اش،استعفای تعدادی از نمایندگان پارلمان لبنان و همچنین اعتراضات مردمی بود.
حسان دیاب در شب استعفای خود نیز گفت:« سیستم فساد ریشه در تمام بخش‌های دولت دارد، اما کاشف به عمل آمده سیستم فساد در این کشور تنیده شده و فراتر از کشور لبنان است و ما نمی‌توانیم از آن رهایی یابیم. یکی از نمونه‌های این فساد انفجار بیروت بود.»
اعتراض‌ها به اوضاع اقتصادی نامناسب در لبنان و پیامدهای آن مثل افزایش بیکاری و گرانی  که در واکنش به فساد اقتصادی چند سال گذشته در این کشور به راه افتاده است ، حدود یک سال پیش آغاز شد و  پس از استعفای دیاب و ناکام مصطفی ادیب، سفیر سابق لبنان در آلمان و نامزد دیگر نخست وزیری در تشکیل کابینه، سعد الحریری مجددا یکم آبان ماه گذشته، پس از ۹ مامور تشکیل کابینه پیش روی لبنان شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما