تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۴۲۷۳۱
قطعا دلسوزان انقلاب باید نسبت به عملکرد نمایندگان تعصب و غیرت بیش‌تری نشان دهند و با هرگونه عاملی که بخواهد اعتماد عمومی به انقلاب را خدشه دار کند، با جدیت، بدون مماشات و تعارف و با قهر انقلابی برخورد کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسیدحسین میرفروغی| رخوت هفت ساله حاکم بر فضای سیاسی کشور و آوار شدن مشکلات سیاسی و اقتصادی متعددی بر سر مردم شرایطی را ایجاد کرده که عملکرد مجلس جوان و انقلابی کنونی بیش از پیش توسط مردم رصد و پیگیری می‌شود.
با سیاه‌نمایی و ذره‌بین گرفتن روی نیمه خالی لیوان موافق نیستم و بدون شک به آینده انقلاب امیدوارم، اما شرایط حاکم بر فضای سیاسی استان در سال‌های گذشته امروز چنان رخوت و انفعالی را حاکم کرده است که گاه نخبگان سیاسی و کنشگران اجتماعی را هم مروجان یاس و ناامیدی می‌بینیم.
نبود یک جریان رسانه‌ای قدرتمند و سرزنده، انفعال تشکل‌های دانشجویی در مسایل گوناگون، تعطیل شدن ده‌ها حزب در استان و ایجاد روحیه یاس در جامعه بدون شک معلول عملکرد ضعیف مدیران استانی و ایضا نمایندگان ادوار مختلف استان در مجلس بوده است.
بدون شک فربه شدن برخی از اطرافیان کارگزاران استان در دوره‌های قبل و در زمان مسؤولیت‌شان، تفاوت سطح زندگی مدیران استان با آحاد مردم و عدم ارتباط سازنده با آحاد جامعه، پرداختن به مسایل حاشیه‌ای و بی‌تفاوتی به مسیر توسعه استان، سیاسی‌کاری و قوم‌گرایی از جمله اشتباهات گذشتگان بوده و جدی‌ترین آسیب را به اعتماد عمومی وارد کرده که نمایندگان فعلی و کارگزاران دولت آتی باید نسبت به این مسایل حساسیت بیشتری داشته باشند.
بدون شک، نرخ مشارکت در مجلس دوازدهم و همچنین انتخابات ریاست جمهوری پیش رو جزو اولویت‌های مهم و شاید به تعبیری دیگر خط قرمزی برای جمهوری اسلامی است و قطعا دلسوزان انقلاب اعم از رسانه‌ها، دستگاه‌های نظارتی، قوه قضائیه و سایر نهادها باید نسبت به آن تعصب و غیرت بیش‌تری نشان دهند و با هرگونه عاملی که بخواهد اعتماد عمومی به انقلاب را که جزو بزرگترین سرمایه‌های جمهوری اسلامی است را خدشه دار کند، با جدیت، بدون مماشات و تعارف و با قهر انقلابی برخورد کنند.
یکی از فاکتورهای مهم و مؤثر در افزایش اعتماد عمومی به انقلاب و کارگزارانش، مجلس دوازدهم است که با شعارهای برگرفته از اصل انقلاب تشکیل شد و بدون شک وظیفه آنان نسبت به ایجاد روحیه امید در بین مردم به دور از هیاهو و جنجال، بیشتر از نمایندگان قبل می‌باشد چرا که نمایندگان قبل برای رسیدن به کرسی پر خیر و برکت(!)مجلس، نه انقلاب را هزینه نکردند و نه در دوران مسؤلیت‌شان کسی سوءرفتار آنان را به حساب انقلاب نوشت.
اما نمایندگان فعلی، هم با شعار انقلاب آمده‌اند و هم خوب وبدشان به نام انقلاب نوشته خواهد شد، پس بدون شک جریان انقلابی موظف است امروز با حساسیت تمام، رفتار نمایندگان را رصد کند و هرکجایی احساس شد به آنان کمک کنند تا وظیفه خدمتگزاری خود را به خوبی انجام دهند و هر کجایی که خطایی عامدانه احساس شد جریان انقلابی وظیفه دارد انحراف نماینده را فریاد بزند تا حیثیت انقلاب مخدوش نشود.
و از نمایندگان استان هم انتظار است با جدیت تمام مسیر روشنی را که آغاز کرده‌اند با جدیت پیش ببرند و دائم گزارش عملکرد خود را به ولی نعمتان خود ارائه دهند تا مردم حلاوت اعتماد به جریان انقلاب را احساس کنند.
حساسیت در انتخاب مشاوران و افراد نزدیک، اصرار بر ساده‌زیستی و پرهیز از اشرافی‌گری، دوری کردن از سیاسی‌کاری و باج‌دهی به اعضای ستاد انتخاباتی، شفافیت در اموال و بسیاری از موضع‌گیری‌های مهم، حضور پررنگ در جلسات تخصصی و عمومی مجلس، بی توجهی به حواشی استانی و در دستور کار قرار دادن اولویت‌های مهم استان مانند آب، جاده‌ها، 31 طرح کشاورزی و ... نشان از عزم نمایندگان استان برای خدمت به مردم و اصلاح رویه‌های بعضا غلط در ادوار گذشته بوده که جای امیدواری است؛ اما ضعف ارتباط با رسانه‌ها و عدم گزارش دهی جامع به مردم، عدم موفقیت در همراه کردن مدیران خسته و بی انگیزه دولتی در استان، ضعف ارتباط با نخبگان و صاحب نظران از جمله نقاط تاریک در عملکرد 100 روزه نمایندگان استان است که امید است با جدیت بیشتری پیگیری شوند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴