کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیاراتی که برای زندگی بهتر از زمین هستند

30 آبان 1399 ساعت 9:15

به گفته اخترشناسان، بعضی از سیاره‌ها ممکن است برای زندگی بهتر از سیاره زمین باشند.



به گزارش بلاغ، به نقل از ساینس‌دیلی، محققان دو جین سیاره را در خارج از منظومه شمسی ما شناسایی کرده‌اند که ممکن است از زمین شرایط مناسب تری برای زندگی ما داشته باشند.
در مطالعه ای که به تازگی توسط «دیرک شولز-ماکوچ»، دانشمند دانشگاه ایالتی واشنگتن در مجله Astrobiology منتشر شده است، جزئیات ویژگی های سیارات بالقوه قابل سکونت آمده است که شامل سیاره‌های مسن‌تر، کمی بزرگتر، کمی گرمتر و احتمالاً مرطوب‌تر از زمین است.
به گفته ستاره‌شناسان، زندگی می‌تواند با سهولت بیشتری در سیاره‌هایی رشد کند که با سرعت کمتری به دور ستاره‌هایی با طول عمر بیشتر از خورشید ما می‌گردند.
گفتنی است که این ۲۴ سیاره بالقوه قابل سکونت بیش از ۱۰۰ سال نوری با ما فاصله دارند، اما «دیرک» می‌گوید که این مطالعه م‌ تواند به تمرکز تلاش‌های رصدی آینده مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا، رصدخانه فضایی «LUVIOR» و تلسکوپ فضایی «پلاتو»(PLATO) متعلق به آژانس فضایی اروپا(ESA) کمک کند.
نامزدهای قابل سکونت به این معنا نیستند که این سیارات قطعاً دارای حیات درون خود هستند، بلکه صرفاً به معنی این است که دارای شرایطی هستند که برای ظهور حیات مساعد است.
در میان ۲۴ سیاره فراخورشیدی نامزد برای میزبانی از حیات و قابلیت سکونت، هیچ یک از آنها دارای تمام معیارهای سیاره‌های قابل سکونت نیستند، اما یکی از آنها دارای چهار ویژگی مهم است که باعث می‌شود حیات در آن راحت‌تر از زمین تشکیل شود.


 


کد مطلب: 442691

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/442691/سیاراتی-زندگی-بهتر-زمین-هستند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com