تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۴۴۲۶۸۸
گروهی از مردم شهر شیکاگوی آمریکا علیه اقدامات غیر‌قانونی مأموران پلیس این شهر که در جریان اعتراضات ضد‌نژادپرستی مرتکب شدند شکایت کرده‌اند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، ۶۰ نفر از مردم شهر شیکاگوی آمریکا علیه اقدامات غیر‌قانونی مأموران پلیس این شهر که در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی بعد از قتل «جورج فلوید» مرتکب شدند روز پنجشنبه شکایت‌نامه‌ای را در دادگاه فدرال تنظیم کردند.
به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، این شکایت‌نامه ۲۰۰ صفحه‌ای که روزنامه «شیکاگو تریبون» آن را افشا کرده، اداره پلیس شیکاگو و دیگر نهاد‌های این شهر را به استفاده از «روش‌های وحشیانه، خشن و خلاف قانون اساسی که به وضوح برای آسیب رساندن، ساکت کردن و ترساندن معترضان و شاکیان به کار رفته» متهم کرده است.
بعد از قتل یک جوان سیاهپوست به نام «جورج فلوید»، به دست یک مأمور پلیس در شهر مینیاپولیس اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت پلیس و ضدنژادپرستی در تابستان امسال بالا گرفت. مردم دیگر کشور‌ها نیز به تبع این اعتراضات، تظاهرات و راهپیمایی‌هایی را برپا کردند.
این در حالی بود که گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از این اعتراضات در شهر‌های مختلف آمریکا از جمله پورتلند، سیاتل و شیکاگو، خشونت‌هایی را نشان می‌داد که پلیس این شهر‌ها علیه معترضان روا می‌داشتند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴