تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۴۲۶۸۴
با حضور ریس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور و رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در ماهشهر خوزستان این طرح ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی کشور، با حضور دکتر منصور ریس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور و سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در ماهشهر خوزستان این طرح ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.  
امروز در شهرستان ماهشهر استان خوزستان به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و با حضور روسای هر دو سازمان یک طرح ۸۰۰۰ هکتاری در مورد بهره برداری قرار گرفت. این پروژه که در ۴ هزار هکتار منطقه مش انبر و ۴ هزار هکتار عثامنه اجرایی شده شامل احداث هلالی آبگیر به مساحت ۱۰۰۰ هکتار، احداث گورآب به مساحت ۱۰۰۰ هکتار، ایجاد فارو به میزان ۳۰۰۰هکتار و ایجاد پیتینگ به میزان ۳۰۰۰ هکتار با بکار گیری ۱۶ دستگاه بیل مکانیکی و ۸ دستگاه گریدر و ۶ دستگاه تراکتور سنگین به اتمام رسیده است.
زمان اتمام این پروژه دوماه پیش بینی شده بود که با یاری نیرو‌های جهادی و بسیجی زودتر از موعد در ۳۵ روز به اتمام رسید، این افتخاری برای بسیج سازندگی خوزستان می‌باشد. از مهرماه سال ۱۳۹۸ که وظیفه نظارت بر کنترل گرد و غبار به عهده موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع گذاشته شد؛ در همین راستا عملیات نظارت بر چهار هزار و ۷۱ هکتار که شامل ۲۱۵۶ هکتاردر منطقه جنوب شرق، ۱۸۱۵ هکتار در منطقه ماهشهر، ۷۵۱ هکتار عرصه نهالکاری در منطقه صفیره و کارون همچنین عملیات ذخیره سازی نزولات به فرم آبگیر، پیتینگ، فارو و گورابرا به وسعت ۸ هزار هکتار در شهرستان ماهشهر توسط بسیج سازندگی اجرا شد.
خوشبختانه عملکرد جهادگرانه این سازمان بسیج سازندگی باعث بهبود وضعیت و درصد سبزینگی، برگشت گونه‌های بومی در منطقه شده که کمک شایانی به کنترل عملیات گرد و غبار استان خوزستان داشته است.
در همکاری مشترک بین این دو نهاد اقدامات مشترک صورت گرفته است که تا به حال در سال ۹۸ و ۹۹ میتوان به ۳۱ هزار هکتار بیابان‌زدایی و ۲۲ هزار هکتار آبخیزداری و ۵۶ هزار هکتار اطفاء حریق اشاره کرد.
بر اساس این گزارش طبق موافقت نامه‌های مشترک این دو سازمان در کل کشور که در حال اجرا می‌باشد ۸۹ هزار هکتار بیابان‌زدایی ۴۸ هزار هکتار آبخیزداری و ۱۱۲ هزار هکتار اطفاء حریق انجام خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما