کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همکاری سرکرده جدید داعش با سرویس اطلاعات آمریکا

30 آبان 1399 ساعت 11:20

اخیرا اسنادی منتشر شده است که نشان می‌دهد سرکرده جدید داعش، قبلا با عناصر اطلاعاتی آمریکا همکاری داشته است.



به گزارش بلاغ، اسناد نظامی ایالات متحده آمریکا، اطلاعات تازه‌ای درباره سرکرده جدید گروه تروریستی داعش فاش کرده است.
شبکه خبری «الفرات» عراق گزارش داد، این اسناد که از درجه محرمانگی خارج شده است، نشان می‌دهد که «میر محمد سعید عبد الرحمن المولى» معروف به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش، به دهها نفر از عناصر داعش در عراق خیانت کرده است.
بر اساس این اسناد، سرکرده جدید داعش در جریان بازجویی در سال ۲۰۰۸، اطلاعات محرمانه‌ای از عناصر این گروه در اختیار آمریکاییها قرار داده بود. وی در آن زمان، در زندان «بوکا» عراق زندانی بود که تحت کنترل آمریکا قرار داشت.
در زندان بوکا بود که آمریکاییها موفق شدند عناصر تروریستی داعش را تربیت کرده و پرورش دهند. در واقع هسته اصلی داعش در این زندان شکل گرفت.
به گزارش الفرات، از بین ۶۶ گزارش متعلق به بازجوییهای القرشی که وزارت دفاع آمریکا انجام داده بود، فقط سه مورد فاش شده است. بر اساس این گزارشها، اطلاعات جدیدی درباره القرشی فاش شد.
با وجود این حجم از همکاری سرکرده داعش با واشنگتن، وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که ۱۰ میلیون دلار به عنوان پاداش برای کسانی در نظر گرفته است که اطلاعاتی از القرشی در اختیار داشته باشند.
بنا بر این گزارش، القرشی قبول کرده بود که با بازجوهای سرویس اطلاعات آمریکا همکاری کند. وی در جریان بازجوییها، نام 88 نفر از عناصر تروریست همکاری خود را در اختیار آمریکاییها قرار داد.
القرشی همچنین اطلاعاتی درباره عملیاتها آدم‌ربایی و ترور فاش کرد، ولی هر گونه دست داشتن در عملیاتهای حمله به نیروهای ائتلاف بین‌المللی در سال ۲۰۰۳ در عراق را انکار کرد.
اعترافات القرشی همچنین نشان داد که چگونه داعش تشکیل شده و چگونه توانسته است پس از افزایش نیروهای آمریکایی در عراق در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، خود را تقویت کند.
 


کد مطلب: 442679

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/442679/همکاری-سرکرده-جدید-داعش-سرویس-اطلاعات-آمریکا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com