مشاور امنیت ملی سابق آمریکا ضمن بیان اینکه واشنگتن با طالبان علیه دولت افغانستان همدست شده است، ‌تصریح کرد: طالبان به دنبال دیکته کردن خواست خود بوده و قصد مذاکره با کابل را ندارد.
۰
plusresetminus
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا: واشنگتن با طالبان علیه دولت افغانستان همکاری تنگاتنگ دارد

به گزارش بلاغ، «هربرت مک‌مستر» از توافق صلح این کشور با طالبان انتقاد کرد و به شبکه «پی بی‌اس» آمریکا گفت: ما در افغانستان با طالبان علیه دولت این کشور همدست شده‌ایم. مک مستر ادامه داد: در حال حاضر دولت افغانستان و طالبان در دوحه مشغول مذاکره هستند، اما آنها در میز مذاکره تنها یک چیز را می‌شنوند که ما یک ابرقدرت را شکست داده‌ایم و لزومی ندارد که با شما وارد گفت‌وگو شویم. به گزارش خبرگزاری فارس، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا تاکید کرد: طالبان در میز مذاکره تنها به دنبال دیکته کردن خواسته‌های خود به دولت افغانستان است.

تردید مسکو درباره خروج آمریکا از افغانستان
 «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» در امور افغانستان، دیروز گفت، سروصدای زیادی درباره اظهارات «دونالد ترامپ» درخصوص خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان راه ‌انداخته است. این در حالی است که در عمل چنین چیزی احتمالا رخ نخواهد داد.

کابلوف گفت: ترامپ واقعاً قصد دارد نیروها را بیرون بکشد، اما علی‌رغم اظهارات قبلی خود، نه همه آنها را، بلکه ۲۵۰۰ نیرو باقی خواهند ماند. بگذار این طور بگوییم که علاقه‌مندان (به ادامه حضور آمریکا) در کابل، امیدوارند که بایدن بتواند بعد از روی کار آمدن، آن (دستور خروج) را لغو کند،بنابراین، هیاهو برای هیچ است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴