تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۴۲۶۴۳
رئیس دیوان عالی کشور از صدور رای بیش از ۸ هزار پرونده خبر داد و گفت: با تعیین تکلیف این پرونده‌ها شاهد بروز شدن پرونده‌ها در دیوان عالی هستیم.
۰
plusresetminus
به‌روز شدن رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عالی کشور/کوچک‌ترین اشتباه در دستگاه قضا قابل اغماض نیست
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم امروز در نشست با قضات تجدید نظر مازندران در ساری اظهار کرد: بیش از ۸ هزار پرونده ماده ۴۷۷ موجودی سال گذشته در دیوان عالی کشور امسال رسیدگی و صدور رای شد که با تعیین تکلیف این پرونده‌ها شاهد بروز شدن پرونده‌ها در این دیوان هستیم.

وی با اشاره به نگاه حمایتی دستگاه قضا از تولید، افزود: با صدور رای دیوان، برخی از واحد‌های تولیدی راکت، فعالیت مجدد خود را آغاز کردند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه رای بدون پشتوانه علمی دچار اشکال است، گفت: قضات باید شرایط زمانی و مکانی و انصاف را در نظر بگیرند و به پیامد‌های حکم واقف باشند چرا که رای غیرمنصفانه موجب فروپاشی استحکام خانواده و جامعه می‌شود.

این مسئول بر ضرورت رسیدگی با کیفیت همراه با سرعت به پرونده‌های قضایی تاکید کرد و به قضات در باره نفوذ دلالان در پرونده‌های مهم هشدار داد.

مرتضوی مقدم گفت: کوچک‌ترین خطا و اشتباه در دستگاه قضا قابل اغماض نیست چرا که با عدل، آبرو و مال مردم در ارتباط است و اگر قاضی مرتکب جرم شود رد صلاحیت می‌شود.

وی با بیان اینکه آنچه موجب تقویت امید در دل مردم می‌شود، خروجی دادگاه‌ها است، افزود: به هیچ عنوان حق نداریم وقت گرانبهای مردم را گرفته و خرج تراشی کنیم.

این مسئول گفت: همه بخش‌های مختلف دستگاه قضا باید کمیت کار رسیدگی به پرونده‌های قضایی مردم را همراه با کیفیت سرعت ببخشند تا جلوی اطاله دادرسی گرفته شود.

مرتضوی مقدم با بیان اینکه دستگاه قضایی باید برای وقت مردم ارزش قائل شود، افزود: فراخوان و یا دعوت از صاحبان پرونده از سوی مسئولان قضایی باید بموقع و بدون هزینه اضافی بر مرم عملیاتی شود.

به گزارش بلاغ، رئیس دیوان عالی کشور بعد از ورود به مازندران با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کرد و قرار است در روستای آقمشهد ساری به پرونده جنگل‌های چند هزار هکتاری این منطقه که در محاکم قضایی مطرح است رسیدگی کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴