تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۴۲۶۲۷
قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور، در جمع تعدادی از دانشگاهیان، از آغاز به کار پویش ملی «مِهر استادی» خبر داد و از تمامی اساتید، فارغ از گرایش سیاسی آنها دعوت کرد تا برای کمک به قشر آسیب‌دیدۀ دانشگاهی، به این پویش بپیوندند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمدرضا ابن‌الدین حمیدی، قائم مقام سازمان بسیج اساتید، در همایش «پویش ملی مِهر استادی» که روز چهارشنبه، 28 آبان در مجتمع ولی‌عصر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، ضمن دعوت از حضور تمام دانشگاهیان برای پیوستن به این پویش، اظهار کرد: مِهر استادی، تمرینی‌ برای حضور دانشگاهیان -فارغ از سلایق سیاسی- در جهت کمک به جامعه و مردم است.
ابن‌الدین ادامه داد: نیروهای بسیج از سال‌های نخست انقلاب همواره در کمک به مردم پای کار بوده‌اند؛ چه در سال‌های جنگ و چه در شرایط کرونا. امروز نیز خطر این بیماری، همچون خطر زمان جنگ است و بسیجیان دل در گروی سعادت، خوشبختی و سلامتی مردم دارند و آماده‌اند تا برای کمک به رفع مشکلات، اقدام کنند.
وی ضمن اشاره به وظیفۀ هر مسلمان در راستای اهتمام به امور دیگر مردم، خاطر نشان کرد: ماموریت ذاتی اساتید دانشگاهی، در چهار حوزۀ فرهنگی، اجتماعی، آموزشی-پژوهش و اجرایی است. حضور اساتید در شرایط بحرانی اجتماعی، بخشی از وظیفۀ آن‌ها در حوزۀ اجتماعی‌شان است. چیزی که در حال حاضر تحت عنوان «فاصلۀ اجتماعی» حائز اهمیت است، صرفاً باید فیزیکی باشد، نه این‌که میان مردم جامعه و دانشگاهیان شکاف ایجاد شود. به‌همین خاطر، سازمان بسیج اساتید برای کاهش فاصله و شکاف میان مردم و اساتید، پویش ملی «مِهر استادی» را راه‌اندازی کرده است.
در ادامه ابن‌الدین بخشی از اقشار آسیب‌دیدۀ دانشگاهی در شرایط کرونا، از جمله اساتید حق‌التدریس، نیروهای خدماتی خوابگاه‎ها و کارکنان بدنۀ دانشگاه را نام برد و بیان کرد: بسیاری از اساتید حق‌التدریس که تمام مخارج زندگی‌شان از این طریق تامین می‌شد یا کارکنان رتبه ‌پایین‌ترِ دانشگاه که به‌دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها، تعدیل یا کم‌کار شده‌اند، به‌شدت از نظر اقتصادی لطمه خورده‌اند. پویش مِهر استادی خلق شده تا به کمک آن‌ها و دیگر اقشار جامعه بشتابد. هم‌چنین در این پویش، سه هزار شغل خانگی برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست طراحی شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴