تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۴۲۵۷۸
رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه طی شش ماهه نخست امسال در استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 35 هزار و 600 نفر کاهش اشتغال داشتیم؛ گفت: عمده کاهش اشتغال به بخش خدمات و کشاورزی بر می‌گردد.
۰
plusresetminus
کاهش 35 هزار نفری آمار اشتغال در مازندران/تعطیلی دو هفته‌ای صنوف امروز مشخص می‌شود
حسینقلی قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص میزان سهم اصناف و صنعت از تسهیلات 486 میلیاردی به واحدهای خسارت دیده در مازندران، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این تسهیلات به دو واحد تولیدی بزرگ ما در بخش صنعت تعلق گرفت.

وی افزود: دو شرکت کاله و چوب کاغذ با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به نیروهای زیادی که در این دو واحد مشغول به کارند، مشمول تسهیلات کرونا شدند و چیزی نزدیک به 80 میلیارد تومان به این دو واحد پرداخت شد.

رئیس سازمان صمت مازندران در خصوص خسارت کرونا به اشتغال در مازندران، خاطرنشان کرد: طی شش ماهه نخست امسال، یک‌میلیون و 354 هزار نفر در سطح کشور با کاهش اشتغال مواجه شدیم و در استان مازندران نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 35 هزار و 600 نفر کاهش اشتغال داشتیم.

قوانلو ادامه داد: با نگاه به جزییات این موضوع در می‌یابیم که در بخش صنعت، نه تنها کاهش اشتغال نداریم بلکه افزایش اشتغال نیز داشته است.

وی بیان کرد: عمده کاهش اشتغال طی نیمه تخست امسال در مازندران به بخش خدمات و کشاورزی بر می‌گردد.

رئیس سازمان صمت مازندران عنوان کرد: آخرین آمار ریالی ما از میزان خسارت کرونا به آمار سه ماهه نخست امسال بر می‌گردد که نزدیک به 900 میلیارد تومان خسارت به واحدهای صنفی و بنگاه‌های اقتصادی وارد آمد و محاسبه ریالی جدیدی در خصوص 8 ماهه امسال احصاء نشده است.

قوانلو در خصوص آخرین وضعیت توزیع روغن در مازندران گفت: ما تاکنون از سهمیه 1200 تنی میزان 800 تن را به بخش خانوار تخصیص دادیم و توزیع کردیم که این میزان، پاسخگوی نیاز 10 روز استان است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر، روزانه نیز بیش از 20 تن روغن در سطح استان توزیع می‌کنیم اما مردم خریدی بیش از اندازه مصرف خود دارند و با تصور اینکه کمبود وجود دارد، چند برابر خرید عادی اقدام به خرید می‌کنند.

رئیس سازمان صمت مازندران اضافه کرد: در حال حاضر، حمل از بنادر به استان‌ها با کمی مشکل مواجه شده است و با توجه به وقفه چند روزه‌ای که در حمل بار صورت گرفته بود اکنون باید با چند برابر ظرفیت، حمل انجام شود که متاسفانه به دلایل گوناگون اعم از نبود کامیون‌‌ها صورت نمی‌گیرد و متقاضیان چندین روز در نوبت می‌مانند.

قوانلو در خصوص جزییات تعطیلی دو هفته‌ای صنوف اذعان کرد: جزییات دقیق ان طی جلسه امروز مشخص می‌شود اما آنچه تاکنون بنظر می‌رسد اجرایی شود این است که در شهرهای قرمز تعطیلی گروه‌های دو، 3 و 4، در شهرهای نارنجی تعطیلی گروه‌های 3 و 4 و در شهرهای زرد تعطیلی گروه 4 را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴