معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر کشور اعلام کرد

بسیج و سپاه پیشگام در محرومیت‌زدایی/14 هزار میلیارد تومان صرف اشتغال روستایی شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۴۴۲۵۲۳
معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر کشور با بیان اینکه سپاه همواره در سنگر مقدم کشور بوده است، گفت: امروز نیز با توجه به شرایط کشور، در کارها پیشقدم است و بهترین همکاری را در پروژه‌ها در استان مازندران دارد.
۰
plusresetminus
بسیج و سپاه پیشگام در محرومیت‌زدایی/14 هزار میلیارد تومان صرف اشتغال روستایی شد
به گزارش بلاغ، محمد امید در مراسم افتتاحیه سالن چند منظوره ورزشی روستای اتو در شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه سپاه همواره در سنگر مقدم کشور بوده است، افزود: امروز نیز با توجه به شرایط کشور، در کارها پیشقدم است و بهترین همکاری را در پروژه‌ها در استان مازندران دارد.
 
وی با بیان اینکه خدمات به روستاها گسترش قابل توجهی پیدا کرد و در برخی بخش‌ها شاهد تحول اساسی بوده‌ایم، افزود: امروز بالای 90درصد روستاهای کشور به شبکه گاز ملی متصل شدند و این به معنای رسیدن انرژی پاک به روستاها و کاهش مصرف چوب برای سوخت و حفظ محیط‌زیست و جنگل‌ها است.
 
معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر کشور، با اشاره به تعداد 60هزار روستا در کشور، تعداد روستاهای بالای 20خانوار کشور را 40هزار روستا برشمرد و گفت: دولت تصمیم دارد تا پایان دولت، میزان گازرسانی به روستاها را به 100درصد برساند.
 
این مسئول در رابطه با شبکه ملی اطلاعات گفت: در این دولت اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات کشور از 15 درصد به 95 درصد رسیده و در این بخش نیز، هدف دولت اتصال 100درصدی روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات است.
 
وی از دیگر اقدمات دولت با حمایت رهبری، به تسهیلات روستایی اشتغال‌زا اشاره کرده و گفت: در بخش اشتغال روستایی، از محل صندوق توسعه ملی، یک‌ونیم میلیارد دلار بودجه اشتغال روستائیان درنظر گرفته شد و از 22هزار میلیارد تومان تا کنون 14هزار میلیارد تومان آن صرف اشتغال روستایی شده که توانسته نرخ بیکاری روستایی را 2.4درصد کاهش دهد.
 
امید با اشاره به اینکه با این اقدامات سهم اشتغال روستایی از 5درصد به 30درصد افزایش یافته است، تعداد اشتغالزایی را 200هزار مورد و تعداد واحدهای اشتغال‌زا را 80هزار مورد عنوان کرد و افزود: با این مهم، 3هزار میلیارد تومان بازگشت منابع خواهیم داشت.
 
این مسئول با بیان اینکه با این اقدامات در طی دو سال گذشته برای اولین بار در کشور مهاجرت معکوس رخ داده است و جمعیت در حال بازگشت به روستاها هستند، افزود: در مقطعی 0.9 مهاجرت از روستاها را داشتم و امروز این میزان به زیر 0.1 رسیده است.
 
وی با بیان اینکه پیام انقلاب ما از ابتدا توجه به مناطق محروم و روستاها بوده، به برخی از اقدامات دولت در راه‌های روستایی و طرح هادی اشاره کرد و ادامه داد: حدود یک میلیون و 200هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور از طریق تسهیلاتی که دولت قائل بوده، ساخته شده است و در حال حاضر، حدود 75درصد روستاهای کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شده‌اند.
 
معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر کشور با بیان اینکه استان مازندران نیز در بحث بسیج سازندگی بسیار فعال بوده است، افزود: امروز نزدیک به 30 میلیارد تومان پروژه افتتاح شده است و تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌ها با بسیج سازندگی وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴