رئیس سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد

اجرای 10 هزار و 233 پروژه محرومیت زدایی در کشور

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۴۲۵۲۱
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امسال 10 هزار و 233 پروژه محرومیت زدایی در برنامه این سازمان قرار گرفت و 297 موافقت نامه و تفاهم نامه در تمام استانها با دستگاه های اجرایی منعقد شده است.
۱
plusresetminus
اجرای 10 هزار و 233 پروژه محرومیت زدایی در کشور
به گزارش بلاغ، سردار محمد زهرایی در آیین افتتاح سالن چند منظوره ورزشی روستای اتو در شهرستان سوادکوه اظهار کرد: 10هزار و 233 پروژه محرومیت‌زدایی در کشور در برنامه قرار گرفت که بالغ بر 4هزار و 900 پروژه در دهم مرداد و 15 مهر افتتاح شد و اکنون هم در آستانه هفته بسیج، 2هزارو 887 پروژه افتتاح می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در این دوره افتتاحیه‌ها به‌صورت موضوعی است و 10 موضوع در دستور کار است، افزود: پروژه آبرسانی چند روز گذشته در استان سمنان بود که یک پروژه به نمایندگی از مجموع پروژه‌ها آب‌رسانی افتتاح شد و مبنای این انتخاب این بود که این استان بیشترین فعالیت آبرسانی را در کشور دارا بود.
 
مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امروز نیز در استان مازندران، به نمایندگی از کل کشور پروژه‌هایی با محوریت راه‌سازی و فرهنگی را در سراسر کشور افتتاح می‌کنیم، تعداد این پروژه‌ها را در کشور حدود 420 مورد برشمرد و گفت: استان مازندران به دلیل تعامل و همکاری استانداری با بسیج سازندگی در پروژه‌ها انتخاب شده است و در حوزه راه‌سازی 36 پروژه و حوزه فرهنگی و ورزشی نیز 195 پروژه امروز در استان افتتاح می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به اینکه امروز سالن چند منظوره ورزشی روستای اتو در شهرستان سوادکوه به نمایندگی از تمام این پروژه‌ها در استان افتتاح می‌شود، این سالن ورزشی با 900متر زیربنا را نماد پروژه‌های بسیج سازندگی در این حوزه برشمرد و افزود: به این معنا که جنس پروژه‌ها کوچک و عام‌المنفه است و در مناطق روستایی، صعب العبور و حاشیه شهر انجام می‌شود.
 
زهرایی با اشاره به هم‌افزایی و هم‌گرایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی با محوریت مردم، خاطرنشان کرد: کاری که مردم انجام می‌دهند را هیچ نهادی نمی‌تواند انجام دهد و این امور با محوریت مردم و طلایه‌داری جهادگران و پایگاه‌های مقاومت انجام شده است.
 
وی با اشاره به تعداد 54هزار پایگاه مقاومت در کل کشور و با بیان اینکه ما در کنار دولت و دستگاه‌ها قرار گرفتیم تا کاهش هزینه و افزایش مشارکت دهیم، مهم‌ترین هدف این امر را کاهش فقر و محرومیت‌زدایی از روستاها و حاشیه شهرها دانست و افزود: کار مردمی، با صرفه و صلاح و کیفیت و بهره‌برداری درست است.
 
مسئول بسیج سازندگی کشور در پایان مبلغ پروژه‌های افتتاح شده در استان مازندران را نزدیک به 37 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان 21 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های فرهنگی و ورزشی و مابقی مربوط به راه و دیواره‌های ساحلی بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما