تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۴۴۲۵۱۶
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح 2 هزار و 887 پروژه محرومیت‌زدایی در هفته بسیج امسال در سراسر کشور خبر داد.
۰
plusresetminus
افتتاح 2887 پروژه محرومیت‌زدایی در هفته بسیج/رونمایی از بزرگ‌ترین رویداد جهادی با عنوان «نسل سلیمانی‌ها»
به گزارش بلاغ، سردار محمد زهرایی در مراسم افتتاح طرح سازندگی سالن چند منظوره ورزشی سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا همراه با افتتاح استانی پروژه های محرومیت زدایی، اشتغال زایی و سازندگی استان به مناسبت آغاز هفته بسیج که با حضور معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر کشور در روستای اتو شهرستان سوادکوه برگزار شد با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، اظهار کرد: قرار است در این هفته برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور برگزار شود.
 
وی یکی از برنامه های هفته بسیج را افتتاح پروژه های محرومیت‌زدایی اعلام کرد و افزود: یکی از ماموریت های سازمان بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه اجرایی کمک به دولت و نهادهای انقلابی در اجرای پروژه های کوچک و زودبازده و محرومیت زدایی با اولویت مناطق روستایی و مناطق حاشیه شهر است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: امسال 10 هزار و 233 پروژه محرومیت زدایی در برنامه این سازمان قرار گرفت و 297 موافقت نامه و تفاهم نامه در تمام استانها با دستگاه های اجرایی منعقد شده است.
 
زهرایی با اشاره به اینکه ماحصل 297 تفاهم نامه افتتاح 4 هزا رو 900 پروژه محرومیت زدایی در کشور بوده است، خاطرنشان کرد: در هفته بسیج امسال به طور همزمان 2 هزار و 887 پروژه محرومیت زدایی افتتاح می شود.
 
وی با اعلام اینکه افتتاح این پروژه ها به صورت موضوعی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: مراسم امروز در استان مازندران به نمایندگی از پروژه های راهسازی، فرهنگی ورزشی کشور به مرحله اجرا درآمده است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه 36 پروژه راهسازی با کمک سایر داستگاه ها در مازندران اجرایی شده است، ادامه داد: 195 پروژه از جنس فرهنگی ورزشی در مازندران انجام شده است و مجموع پروژه ها در کل امروز بیش از 400 پروژه است که به صورت همزمان افتتاح می شود.
 
این مسئول بیان کرد: مقابله با فقر و محرومیت به عنوان یک ماموریت در بسیج تعریف شده است و فرزندان این مرز و بوم  و نسل سلیمانی‌ها پای کار هستند تا در هفته بسیج یک رونمایی از بزرگ ترین رویداد رسم هجرت و جهادی کشور با توانمندساز کردن 5 هزار گروه جهادی در هر فصل به صورت همزمان تحت عنوان نسل سلیمانی ها خواهیم داشت.
 
زهرایی اظهار کرد: نسل سلیمانی ها نشان خواهند داد هر یک از بسیجیان و جهادگران یک سلیمانی برای ولی امر مسلمین جهان هستند و در حوزه های مناطق روستایی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی به صورت تخصص و مجرب ورود می کنند.
 
وی دربخش دیگری درباره نهضت کمک مومنانه گفت: در مرحله اول و دوم بیش از 10 میلیون بسته معیشتی، 5 میلیون بسته بهداشتی، 21 میلیون طعام، 14 هزار جهیزیه، 690 هزار بسته لوازم تحریر، 900 هزار کیف و کفش و 300 هزار اقلام زندگی بین نیازمندان توزیع شده است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از تهیه بانک اطلاعاتی برای کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: هم افزایی بین نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کمیته امداد، آستان قدس رضوی و دیگر نهادها اتفاق افتاده است.
 
زهرایی گفت: مرحله سوم کمک مومنانه در حوزه های مبنایی تر با محوریت اشتغال اجرا می شود که 9 کمیته تشکیل شده است.
 
این مسئول بیان کرد: در کمیته درمان علاوه بر ویزیت رایگان، درمان تجهیز و دارو با کمک بسیج جامعه پزشکی با طرح تکمیلی کمک به وزارت بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفت.
 
وی گفت: در هفته بسیج 30 هزار جهیزیه، 500 هزار بسته معیشتی، 700 هزار بسته بهداشتی، آزادسازی بیش از چندصد زندانی جرائم غیرعمد و 200 هزار بسته لوازم تحریر و کیف و کفش به صورت همزمان توزیع می شود.

*افتتاح ۱۵۰ پروژه عمرانی مازندران در هفته بسیج

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا نیز از افتتاح ۱۵۹ پروژه عمرانی در استان مازندران همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۲۵۰ پروژه عمرانی با همت بسیج سازندگی اجرا خواهد شد.

محمد مهدی اقبالپور بیان کرد: استان مازندران حدود ۲ هزار و ۵۵۰ پروژه در سال ۹۹ دارد که هزار و ۲۵۰ پروژه‌ از این تعداد به بخش محرومیت‌زدایی شامل راه، ساخت مدرسه و مراکز بهداشت در روستاها و مناطق بالادست اختصاص دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا از افتتاح ۱۵۹ پروژه عمرانی در استان مازندران همزمان با هفته بسیج خبر داد و  افزود: در سال جاری ۲ هزار و ۲۵۰ پروژه عمرانی با همت بسیج سازندگی اجرا خواهد شد.

اقبالپور درخصوص سالن چند منظوره ورزشی سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا  واقع در روستای اتو سوادکوه گفت: این پروژه به کارفرمایی سازمان برنامه بودجه تکمیل و برای بهره برداری به اداره کل ورزش و جوانان استان واگذار شد.

وی یادآور شد: این پروژه در مساحتی حدود ۹۵۰ متر به همراه سکوی جانبی با صرف هزینه ای بالغ بر 1.5 میلیارد احداث و افتتاح شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما