با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود؛

برگزاری بزرگداشت شهدای مدافع حرم شمال کشور در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
کد مطلب : ۴۴۲۴۸۴
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برگزاری کنگره‌های شهدا به مثابه یک رزمایش است که باعث یاس و ناامیدی دشمنان و از طرفی باعث تجلیل و تکریم از شهدا می‌شود.
۰
plusresetminus
برگزاری بزرگداشت شهدای مدافع حرم شمال کشور در مازندران
به گزارش بلاغ، ستاد بزرگداشت شهدای مدافع حرم شمال کشور با محوریت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در دفتر آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران برگزار شد.

در این نشست، آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به آیه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» گفت:  با تشر به کفار و تجلیل از شهدا می‌توانیم آئین پاک پیامبر (ص) را یاری کنیم؛ و دین خدا را تقویت کرده تا زمانی که «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» فرا برسد.

وی در ادامه با قدردانی از فرمانده سپاه کربلا از برنامه‌های بزرگداشت شهدای مدافع حرم شمال، افزود: باید به محتوای برنامه‌ها توجه شود تا برنامه به نحواحسن اجرا گردد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید براینکه تجلیل از شهدا، رفراندوم انقلاب است، اضافه کرد: مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی دنیا را مبهوت خود کرده است و این نشان دهنده آن بود که مردم همچنان  پای کار انقلاب هستند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با تصریح بر اینکه سیاست، مقاومت و راه شهید سردار سلیمانی در میان مردم طرفدار دارد، گفت: دشمن تبلیغات زیادی علیه جبهه مقاومت کرد، اما دنیا دید که فرمانده جبهه مقاومت در دل‌های تمام مردم جای دارد.

وی با تصریح بر اینکه هرچه برای شهید سردار سلیمانی و شهدا کار کنیم، برای نظام و انقلاب کار کردیم، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره‌های شهدا به مثابه یک رزمایش است که باعث یاس و ناامیدی دشمنان و از طرفی باعث تجلیل و تکریم از شهدا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه به کیفیت برگزاری کنگره‌های شهدا هم اشاره کرد و یادآور شد: آنچه که شایسته و بایسته شهدا است باید برجسته سازی شود که تمام مسائل از جمله مسائل بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله محمد لائینی با بیان این مطلب که باید به  سیره  مدیریت دفاعی و نظامی شهید سردار سلیمانی هم در کنار ابعاد دینی و عرفانی این شهید عزیز توجه کرد، افزود:باید به نسل جوان گفت: شهید سردار سلیمانی یک نابغه نظامی بود و باید قدرت دفاعی این فرمانده جبهه مقاومت  را به مردم معرفی کرد که چطور یک ائتلاف مقاومت در کشور‌های منطقه بوجود آورد.



به گفته نماینده ولی فقیه در مازندران تجلیل از شهدای مقاومت استان‌های شمالی که جمعا ۷۲ شهید مدافع حرم  می‌باشند در واقع تکریم از مردم شمال است که  در راه اعتلا و عزت انقلاب اسلامی جوانان خود را تقدم کردند.

*تشکیل کمیته‌های تخصصی برای برگزاری پیش کنگره حاج قاسم

فرمانده سپاه کربلا نیز از تشکیل کمیته‌های تخصصی برای برگزاری پیش کنگره شهدای مدافع حرم با محوریت حاج قاسم خبر داد.
 
سردار سیاوش مسلمی با اشاره به برگزاری پیش کنگره بزرگداشت شهدای مقاومت استان‌های شمالی، گفت: رئیس این ستاد، نماینده ولی فقیه در مازندران ، جانشین ستاد استاندار، دبیر آن فرمانده سپاه کربلا و دبیرخانه مرکزی ستاد هم برعهده بنیاد حفظ آثار می‌باشد.
 
فرمانده سپاه کربلا به تشکیل کمیته‌های تخصصی برای برگزاری پیش کنگره شهدای مدافع حرم پرداخت و افزود:  کمیته اطلاع رسانی به ریاست رئیس صداوسیمای مرکز استان، کمیته امنیتی به ریاست  معاون امنیتی و سیاسی استاندار، کمیته فرهنگی و تبلیغات به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، کمیته مالی به ریاست معاونت  مالی استانداری، کمیته ورزشی برعهده مدیر کل ورزش استان، کمیته بهداشت و  درمان به ریاست علوم پزشکی مازندران، کمیته بانوان به ریاست اداره امور بانوان و خانواده استانداری، کمیته اجرایی و تشریفات بر عهده اداره کل امور شهری استانداری، کمیته ایثارگران، برعهده رئیس بنیاد شهید استان و نیز  کمیته نظارت و ارزیابی به ریاست معاون ارزیابی استانداری  تشکیل شده است.

مسلمی در ادامه با اشاره به اینکه در سالروز شهادت حاج قاسم، چهار پیش کنگره در نظر گرفته شد است، خاطرنشان کرد: پیش کنگره شهدای مدافع حرم شمال  به میزبانی مازندران، در تاریخ ۲۷ آذرماه برگزار می شود.
 
فرمانده سپاه کربلا درباره مکان برگزاری مراسم هم گفت: اگر شرایط جوی اجازه دهد احتمالا مراسم در بوستان ولایت با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اما اگر شرایط جوی مناسب نبود، مراسم در مصلای ساری برگزار خواهد شد و اگر بازهم شرایط مصلا با توجه به وضعیت کرونا مهیا نبود، به صورت محدود در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار می‌شود.

مسلمی در ادامه با اشاره به مهمانان ویژه این مراسم، خاطرنشان کرد: تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم دو استان گیلان و گلستان هم در این برنامه شرکت خواهند داشت.

فرمانده سپاه کربلا به برنامه جانبی این پیش کنگره هم اشاره و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، و نیز ارتباط زنده تلویزیونی از مزار حاج قاسم در کرمان هم از جمله برنامه‌ها می‌باشد.

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم شمال کشور با محوریت سردار شهید سلیمانی و با حضور خانواده ۴۲ شهید مدافع حرم مازندران، خانواده شهدای مدافع حرم استان‌های گلستان و گیلان و اقشار مختلف مردم در ۲۷ آذر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴