کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلاغ گزارش می‌دهد

چالش عجیب در لیگ پیشکسوتان فوتبال مازندران/ واریز دریافتی‌ها به حساب شخص!

26 آبان 1399 ساعت 15:17

چند سالی است که لیگ حرفه‌ای پیشکسوتان در مازندران شکل‌گرفته که این لیگ هم باوجود جذابیت بالا و حضور پرشور پیشکسوتان، کم بی حاشیه نبوده است؛ نکته عجیب دریافت ورودی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی از پیشکسوتانی بود که خودشان از سرمایه‌های بزرگ استان هستند و برای حفظ آن‌ها باید خرج شود نه اینکه از آن‌ها پول دریافت شود.


به گزارش بلاغ، ورزش پیر و جوان نمی‌شناسد، آن‌قدر علاقه‌مند به ورزش در مازندران زیاد است که بعد از بازنشستگی هم مو سپیدان ما دست از ورزش نمی‌کشند.

در تمامی رشته‌ها، پیشکسوتان آن رشته جایگاه بالایی دارند و احترام گذاشتن به قهرمانان و ورزشکاران پیشکسوت در اولویت تمامی هیئت‌های ورزشی است؛ پیشکسوتان در  رشته‌های ورزشی از فعال‌ترین‌ها هستند و کشتی، فوتبال و والیبال در رأس پرطرفدارترین ورزش‌ها در حوزه پیشکسوتان است.

فوتبال جایگاه بالاتری نسبت به سایر رشته‌ها در بین پیشکسوتان ورزشی دارد و حتی تورنمنت‌ها و بازی‌های دوستانه زیادی در نقاط مختلف استان هرروزه در حال برگزاری است.

چند سالی است که لیگ حرفه‌ای پیشکسوتان هم در استان مازندران شکل‌گرفته که این لیگ هم باوجود جذابیت بالا و حضور پرشور پیشکسوتان، کم بی حاشیه نبوده است، از طولانی شدن لیگ و بازی کردن بازیکنان با شناسنامه یک فوت‌شده در سال‌های گذشته تا دریافت ورودی از پیشکسوتانی که سرمایه‌های این ورزش هستند، همه و همه از حواشی لیگ پیشکسوتان است که این سال‌ها این بزرگان را درگیر خودکرده است.

چند ماه پیش هیئت فوتبال مازندران بعد از فوت مرحوم مریخی که یکی از پرتلاش‌ترین پیشکسوتان در برگزاری مسابقات لیگ پیشکسوتان بود، محمد امری از پیشکسوتان فوتبال قائم‌شهر به سمت مسئول کمیته پیشکسوتان هیئت فوتبال استان مازندران منصوب شد تا امور مربوط به پیشکسوتان فوتبال را بر عهده بگیرد.

اطلاعیه‌ای در اختیار تیم‌های فوتبال پیشکسوتان قرار گرفت تا جهت حضور در لیگ برتر پیشکسوتان خودشان را آماده کنند؛ تیم‌های زیادی برای حضور در لیگ برتر پیشکسوتان استان مازندران اعلام آمادگی کردند تا شاهد یک لیگ جذاب در رده سنی پیشکسوتان باشیم.

*دریافت ورودی ۲میلیونی از پیشکسوتان

نکته عجیب دریافت ورودی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی از پیشکسوتانی بود که خودشان از سرمایه‌های بزرگ استان هستند و برای حفظ آن‌ها باید خرج شود نه اینکه از آن‌ها پول دریافت شود؛ اما نکته عجیب‌تر، واریز مبالغ دریافتی به‌حساب شخص بود.

اینکه چرا هزینه ورودی لیگ برتر پیشکسوتان باید به‌حساب شخصی یک فرد در هیئت فوتبال استان برود جایی بسی سؤال دارد که از مسؤولان مربوطه پیگیر این موضوع شدیم.



اما از حواشی مربوط به واریزی ورودی‌ها که بگذریم به نکته‌ای عجیب‌تر می‌رسیم که خودش چالش بزرگی در فوتبال مازندران است.

*اقدام عجیب هیأت فوتبال مازندران

هیئت فوتبال استان مازندران در اقدامی عجیب و درحالی‌که از حدود ۲۰ تیم ورودی ۲ میلیون و ۲۰۰هزارتومانی دریافت شده و لیگ هم تا حدود نیم‌فصل پیش رفته، با ارسال نامه‌ای به شهرستان‌ها اعلام کرده که از این لحظه هیچ‌گونه کمیته‌ای با عنوان کمیته پیشکسوتان در هیئت فوتبال مازندران وجود ندارد و برگزاری مسابقات لیگ برتری هم از این لحظه وجود خارجی ندارد!

این اقدام هیئت فوتبال مازندران که به گفته آن‌ها به دستور فدراسیون فوتبال صورت گرفته، از نظر این پیشکسوتان، کاملاً غیرحرفه‌ای بوده و به‌نوعی توهین به شخصیت پیشکسوتان بزرگ فوتبال مازندران بود.

نکته جالب‌تر اینکه شنیده‌شده به دلیل اینکه مسؤول کمیته پیشکسوتان، سودای حضور در انتخابات پیش روی هیئت فوتبال استان مازندران را دارد، همین موضوع باعث ایجاد حاشیه‌های خودساخته شده تا تنش در بین پیشکسوتان زیاد شود.

انتخابات بزرگ هیئت فوتبال استان مازندران بهمن‌ماه امسال درحالی‌که برگزار خواهد شد که بهروان به‌عنوان رئیس دو سه دهه‌ای هیئت فوتبال، به دلیل بازنشستگی و سن بالای ۷۰ سال دیگر شرایط حضور در این عرصه را ندارد و قطعاً باید جایش را به شخص دیگری بسپارد.

*مسؤول پیشکسوتان، کاندیدای احتمالی هیأت فوتبال

شنیده‌ها حکایت از این را دارد که فوتبالی‌ها خواستار تغییر ساختاری در بدنه هیئت فوتبال هستند و دیگر به‌هیچ‌وجه شخصی از درون هیئتی که سه دهه است هیچ تغییری در آن وجود نداشته را نمی‌پذیرند.

حال که مسؤول کمیته پیشکسوتان به‌عنوان یکی از کاندیدای احتمالی خودش را مطرح کرده، این‌گونه برخورد با سایر پیشکسوتان اصلاً صحیح نبود و هیئت فوتبال می‌توانست به معرفی شخصی دیگر در این سمت، لیگ را بانظم خاصی ادامه دهد.

به همین منظور پیگیر شدیم و امری مسؤول کمیته پیشکسوتان هیئت فوتبال استان مازندران در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره اتفاقات رخ‌داده اظهار کرد: سوپر لیگ پیشکسوتان استان مازندران با همکاری هیئت فوتبال با حضور ۲۰ تیم در یک گروه ۶ تیمی منطقه غرب و دو گروه هفت تیمی در مرکز و شرق استان قرعه‌کشی شد.

وی افزود: تمامی کارها با هماهنگی هیئت فوتبال استان مازندران صورت گرفته بود و قرار شده بود مردادماه لیگ را برگزار کنیم که به دلیل ویروس کرونا موفق به برگزاری نشده بودیم ولی در این دوره از دو ماه قبل به تیم‌ها اعلام کرده‌ایم که برای شروع لیگ آمادگی داشته باشند و الان در هفته پنجم این رقابت‌ها هستیم که در سه گروه در حال برگزاری است.
امری بیان کرد: هفته آینده نیم‌فصل اول گروه غرب تمام خواهد شد و دو گروه شرق و مرکز به دلیل هفت تیمی بودن، هفته بعد نیم‌فصل اول به پایان خواهد رسید تا بتوانیم سریعاً نیم‌فصل دوم لیگ برتر پیشکسوتان را برگزار کنیم.

*برای ما رسمی یا غیررسمی ملاک نیست!

این مسؤول با تائید نامه ارسال‌شده به شهرستان‌ها گفت: تمام مراحل قانونی برگزاری لیگ انجام‌شده ولی هیئت فوتبال استان اعلام کرده که این مسابقات جنبه رسمی ندارد و برای ما هم رسمی یا غیررسمی بودن ملاک نیست؛ ما کمیته تدوین برنامه پیشکسوتان تشکیل داده‌ایم که متشکل از روسای هیئت‌های فوتبال شهرستانی است ولی هیئت فوتبال استان طبق نامه‌ای که از سوی فدراسیون آمده اعلام کردند که دیگر کمیته پیشکسوتانی در هیئت نداریم.

*واریز دریافتی‌ها به حساب مشترک

امری بابیان اینکه بنده همچنان مسئول کمیته پیشکسوتان هستم، خاطرنشان کرد: قصد داریم کمیته پیشکسوتان را به‌صورت انجمن صنفی به ثبت برسانیم و کارهای قانونی‌اش را انجام دهیم و از نظر ما این مسابقات لیگ برتر پیشکسوتان است.

وی در خصوص مبلغ دریافتی از پیشکسوتان و واریزی آن به‌حساب شخص گفت: برخلاف هیئت فوتبال استان که برای برگزاری لیگ‌های مختلف مبالغ هنگفت دریافت می‌کند، ما در کمیته تدوین، ورودی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی از هر تیم دریافت کردیم که این مبلغ به‌حساب مشترک اعضای کمیته تدوین واریز شد.

*تغییر لیگ پیشکسوتان در میانه مسابقات

این موضوع در حالی صورت گرفته که ابتدا تیم‌ها به بهانه حضور در لیگ برتر رسمی پیشکسوتان استان مازندران نام‌نویسی کردند و دقیقاً در اواسط فصل مسابقات، به‌یک‌باره همه‌چیز تغییر کرد و لیگ از حالت رسمی خارج شد.
اما هادی خلردی نایب‌رئیس هیئت فوتبال استان مازندران در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص اتفاقات صورت گرفته اظهار کرد: این نامه به‌تمامی شهرها ارسال‌شده و یک گروهی با عنوان کمیته تدوین به مدیریت آقای امری تشکیل‌شده و این گروه این مسابقات را برگزار کردند.

هیئت فوتبال: خوتان برگزار کنید؛ به ما ربطی ندارد
وی درباره ابلاغ مسؤول کمیته پیشکسوتان توضیحاتی داد و گفت: وی قبلا مسؤول کمیته پیشکسوتان بودند و حتی ابلاغ رسمی دریافت کردند اما با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال درباره پیشکسوتان هیچ‌گونه برنامه و مسابقاتی ندارد، ما در استان مازندران تصمیم گرفتیم که پیشکسوتان خودشان برای خودشان مسابقات برگزار کنند و امری مسؤول کمیته پیشکسوتان هستند اما با محوریتی که خودشان تشکیل دادند.

خلردی ادامه داد: هیئت‌امنایی تشکیل دادند و کارهای پیشکسوتان زیر نظر همین هیئت‌امنا انجام می‌پذیرد و هیئت‌های ما هم در شهرستان‌ها با این عزیزان همکاری می‌کنند تا دوباره فدراسیون در پیشکسوتان شاید اقداماتی صورت دهد.

این مسؤول بیان کرد: ما قبلاً لیگ برتر پیشکسوتان داشته‌ایم و قهرمان لیگ به‌عنوان تیم منتخب مازندران معرفی می‌شد؛ این در حالی است که فدراسیون هم آن زمان کمیته پیشکسوتان داشت و مسابقات کشوری برگزار می‌کرد اما اکنون حدود دو سه سالی است که این اتفاق نمی‌افتد و به دلیل اینکه فدراسیون کمیته پیشکسوتان ندارد، هیئت‌ها هم نمی‌توانند این کمیته را داشته باشند اما ما به خاطر اینکه این انسجام داشته باشند و این موارد ادامه‌دار باشد، برنامه‌ریزی‌ای صورت دادیم و شخصی را معرفی کردیم به‌عنوان مسؤول کمیته برگزاری مسابقات پیشکسوتان که این دوستان با تیم‌های لیگ برتری ما صحبت کردند و پنج نفر را به‌عنوان عضو کمیته و یک نفر را به‌عنوان مسئول انتخاب کردند و تصمیم‌گیری‌ها بر عهده خودشان است و به هیئت فوتبال هیچ‌گونه ارتباطی ندارد.

*تکلیف این ۵۰ میلیون چه می‌شود؟

با ثبت نبودن کمیته تدوین، حدود ۵۰ میلیون دریافتی از تیم‌هایی دریافت شد که قرار بود در لیگ برتر پیشکسوتان حضور پیدا کنند نه اینکه در یک تورنمنت معمولی حضور یابند درحالی‌که شنیده‌شده قرار است لیگ یک هم به همین منوال برگزار شود.

به‌هرحال، پیشکسوتان سرمایه‌های ورزش هستند و احترام گذاشتن به این عزیزان واجب است؛ امیدواریم هیئت فوتبال استان مازندران در این زمینه هم ورود جدی کنند و با به ثبت رساندن کمیته تدوین سروشکل بهتری به اوضاع نابسامان لیگ‌های پیشکسوتان ببخشند؛ اینکه لیگ بانام لیگ برتر فوتبال استان مازندران آغاز شود و اواسط فصل اعلام کنند که لیگی بنام لیگ برتر وجود ندارد، کمی بی‌انصافی است!

به گزارش بلاغ؛ فراهم کردن شرایط برای پیشکسوتان فوتبال مازندران حداقل انتظاری است که هیئت فوتبال استان مازندران می‌تواند برآورده کند و دریافت ورودی از مو سپیدان و خاک خورده‌های فوتبال جالب نیست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 442446

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/442446/چالش-عجیب-لیگ-پیشکسوتان-فوتبال-مازندران-واریز-دریافتی-ها-حساب-شخص

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com