تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۴۲۳۸۴
قهرمان کاراته کشور در پاسخ به این سوال که ورزش با رعایت حجات اسلامی برایش سخت است یا خیر، می‌گوید؛ سخت نیست افتخار می‌کنم که باحجاب اسلامی به روی سکو می‌روم، پرچم ما همیشه با حجاب‌مان بالاست و همه در کنار و با احترام به هم مسابقه می‌دهیم.
۰
plusresetminus
پرچم‌ ما با حجاب‌مان بالاست/ خاطرات تلخ و شیرین یک قهرمان ملی
به گزارش بلاغ؛ بانوان  نیمی از جمعیت جامعه  را تشکیل می دهند و  با پیروزی انقلاب اسلامی این ظرفیت به وجود آمد که این قشر حتی در دانشگاه ها گوی سبقت را از مردان گرفتند و کفه ترازوی علمی کشور به سمت بانوان سنگین شد.

این امر نشان می دهد که انقلاب و نظام اسلامی به لحاظ علمی زمینه عادلانه برای تحصیل بانوان در سطوح مختلف فراهم کرده و از سوی دیگر بانوان  ایرانی نیز توانمندی‌های ذهنی و فکری خود را به رخ جهان کشیدند.

در کنار علم، هنر و ده‌ها فن دیگر، بانوان ایرانی و مازندرانی در عرصه‌های ورزشی هم زبانزد هستند که نمونه آنها را می توان آرزو لولنجی مدال آور کاراته و صدها مورد دیگر  را نام برد.

 آرزو لولنجی قهرمان کاراته کشور طی گفت‌‌وگویی درباره گرایشش به این رشته گفت: با توجه به سن کمی که داشتم اصلا نمی‌دانستم کاراته چیست اما پدرم دوست داشت من دختر قوی و خود ساخته شوم کاراته را انتخاب کرد و از  چهار سالگی وارد ورزش شدم و از همان اول هم کاراته را شروع کردم.

این بانوی قهرمان کاراته درباره اینکه مشوقش چه کسی بوده و سختی‌های این رشته ورزشی اظهار کرد: پدرم مشوق من بود؛ اما این رشته با همه سختی‌ها از من  دختر خشنی نساخت فقط یه دختر قوی و پر انرژی شدم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این نگاه انتقادی به ورزش بانوان به ویژه در رشته‌های رزمی اصلاح شده است، گفت؛ متاسفانه توجهی به ورزش بانوان نمی‌شود.

لولنجی با اشاره به اینکه فعلا در باشگاه خودمون مشغول‌ تمرین هستم،تصریح کرد: امکانات زیاد و حرفه‌ایی به صورت کامل وجود ندارد ولی فعلا برای نیاز ما هست!

وی با تاکید بر اینکه شاید بعضی‌ اوقات خسته از تمرین یا مشکلات خسته شوم اما همیشه برای هدفم می‌جنگم، افزود: قهرمانی بزرگسال را اولویت نخستم است و برای رسیدن به آن خیلی تمرین و تلاش می‌کنم.

وی با بیان اینکه نزدیک مسابقه هفت تا هشت ساعت در روز تمرین می‌کنم، گفت: در شرایط فعلی به‌خاطر ویروس کرونا تمریناتم به چهار ساعت رسیده یعنی دو وعده، برای رسیدن به هدف از خیلی چیزا گذشتم.

لونجی با اعلام اینکه پاداش‌ ما نسبت به تلاش‌ها خیلی کمتر بود و‌ در‌ واقع هیچ انگیزه‌ای ایجاد نکرد، یادآور شد: مدال‌هایی که ما کسب کردیم نتیجه تلاشم بوده نه پاداش مسؤولان! و انتظار ما این است که کاراته بانوان مثل کاراته آقایان نتیجه خوبی در این چند سال اخیر گرفته و به طور حتم اگر توجه بیشتری شود استعدادهای زیادی در آن شکوفا خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که ورزش با رعایت حجاب اسلامی برایش سخت است یا خیر، می‌گوید؛  سخت نیست افتخار می‌کنم که باحجاب اسلامی به روی سکو می‌روم، پرچم ما همیشه با حجاب‌مان بالاست و همه در کنار و با احترام به هم مسابقه می‌دهیم.

این دختر قهرمان کاراته درباره شیرین‌ترین خاطره‌اش افزود: شیرین‌ترین خاطره کسب طلای آسیا بود و تلخ‌ترینش مسابقات آسیایی ژاپن بود که بعد از تعداد زیادی مسابقه و برگزاری تعداد زیاد اردو تیم را به‌خاطر کمبود بودجه اعزام نکردند!

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷