تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۴۲۲۵۵
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه طبق قانون بورس اوراق بهادار کشور، هر سهمی اگر نوسان قیمتی بیش از 20 درصد داشته باشد باید آن سهم بسته شود، گفت: اما در حال حاضر شاهد هستیم که سهم، 72 درصد منفی خورده است اما یک روز بسته نشده است.
۰
plusresetminus
عدم توقف نمادهای بورسی با ریزش 20 درصدی غیرقانونی است/مسئولان پاسخگو باشند
سید جمال‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت این روزهای بازار بورس گفت: وضعیت فعلی بازار بورس بیشتر متاثر از جو روانی حاکم بر جامعه است.

وی افزود: به هیچ عنوان، هیچ چیزی قابل تحلیل و ارزیابی نیست؛ چون بر اساس هر منحنی که در بازار بورس در نظر بگیریم، فعلا قابلیت پیش‌بینی و قابلیت تحلیل ابدا وجود ندارد.

کارشناس ارشد بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بورسی که شاخصش دو میلیون و 200 هزار واحد بود، امروز به یک میلیون و 200 هزار واحد رسیده است؛ یعنی عمده کسانی که سهامدار نبودند و عمده کسانی که حق‌العمل‌کار بودند، واسطه بودند، دلال بودند، از بازار سرمایه خارج شدند.

موسوی ادامه داد: باید اعتماد را به بورس برگردانند، راه حل این است که باید برای مردم اعتماد سازی کنند.

وی با بیان اینکه طبق قانون بورس اوراق بهادار کشور، هر سهمی اگر نوسان قیمتی بیش از 20 درصد داشته باشد باید آن سهم بسته شود، تصریح کرد: اما در حال حاضر شاهد هستیم که سهم، 72 درصد منفی خورده است اما یک روز بسته نشده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه، عنوان تاکید کرد: این انتقاد  کاملا هم به دولت، هم به وزیر و هم به سازمان بورس وارد است که چرا این امر در بورس کشور محقق و اجرایی نشده است.

موسوی با بیان اینکه روند فعلی یک روند غیرقانونی است و باید مسئولان نسبت به این روند، پاسخگو باشند؛ متذکر شد: این نکته، اصلی است که در بازار بورس باید رعایت شود اما آن‌گونه که باید و شاید، نه اجرا می‌شود و نه کسی هست که پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴