تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۴۴۱۹۵۴
رئیس محیط زیست میاندورود گفت: مزایای مدیریت سبز را می‌توان در سه بخش منافع محیط زیست، اثرات مثبت اقتصادی و وجه اجتماعی دید که در واقع شرکت‌ها سازمان‌ها و نهادهایی که تن به اجرای مدیریت سبز می‌دهند می‌توانند از صرفه جویی‌های اقتصادی، خدمت به محیط زیست و داشتن وجه اجتماعی استفاده کنند.
۰
plusresetminus
صرفه‌جویی‌های اقتصادی و خدمت به محیط زیست با اجرای مدیریت سبز
به گزارش بلاغ، سیدمحمود هادیان در حاشیه جلسه مدیریت سبز در سالن اجتماعات فرمانداری میاندورود در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مدیریت سبز بکارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان جهت نیل به اهداف زیست محیطی با سازماندهی و برنامه ریزی است، اظهار کرد: مدیریت سبز و سبز شدن به آن سادگی و سهولتی که تصور می‌شود نیست در حالی که به فکر محیط زیست بودن بسیار سود و فایده دارد و سبز شدن واقعی دردسرها و سختی‌هایی هم به همراه دارد.

وی بیان کرد: مدیریت سبز صرفه جویی است در تمام منابع پایه‌ایی محیط زیست و آنچه به‌عنوان منابع اقتصادی در دستگاه‌های اجرایی در لایه‌ها و سطوح مختلف استفاده می‌شود.

رئیس محیط زیست میاندورود، خاطرنشان کرد: باید ببینیم جایگاه ما چی بود الان کجا هستیم و در آینده باید به چه سمت و سویی حرکت کنیم تا با توجه به منابع محدودی که داریم هم حفظ منابع پایه‌ایی شود هم اینکه کاهش انرژی نداشته و مصرف بهینه انرژی داشته باشیم.

هادیان تصریح کرد: انرژی‌هایی که داریم را درست مصرف کنیم تا در آینده دچار پرداخت بیهوده نشویم و این بر روی اقتصاد و منابع مالی و درآمدی دستگاه‌ها هم تاثیر مثبت می‌گذارد و با خود اظهاری که دستگاه‌های مختلف دارند در نهایت این خوداظهاری کمک می‌کند که دستگاه‌ها خودشان را بالانسی داشته باشند و خودشان را ارزیابی کنند که چه مقدار در مصرف انرژی و مصرف منابع درست سهیم دانستند و توانستند بر منابع خودشان و منابع درآمدی خود اضافه کنند و این مدیریت سبز است.

وی افزود: مدیریت سبز را می‌توان در سه بخش ساختمان سبز، انرژی سبز و پسماند سبز تعریف کرد در واقع مدیریت سبز نوعی بازنگری فکری در کار نهادها و سازمان‌های گوناگون با احترام به محیط زیست است.

هادیان تاکید کرد: به طور کلی مزایای این مدیریت را می‌توان در سه بخش منافع محیط زیست، اثرات مثبت اقتصادی و وجه اجتماعی دید که در واقع شرکت‌ها سازمان‌ها و نهادهایی که تن به اجرای مدیریت سبز می‌دهند می‌توانند از صرفه جویی‌های اقتصادی، خدمت به محیط زیست و داشتن وجه اجتماعی استفاده کنند.

وی بیان کرد: معیارهای مدیریت سبز در یک دستگاه اجرایی صرفه جویی در اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای دولت و شرکت‌های دولتی، اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع، حفاظت از منابع پایه و محیط زیست، استقرار نظام مدیریت و بهره وری سبز، افزایش منابع درآمدی دولت و شرکت‌های دولتی و غیردولتی، توجه به مدیریت زمان و استفاده بهینه از آن و... است.

رئیس محیط زیست میاندورود، خاطرنشان کرد: در شهرستان میاندورود در سال جاری این موضوع باید در دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود تا بتوانیم نسبت به مدیریت قوی در حوزه اجرای طرح مدیریت سبز تلاش کنیم بر همین اساس یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی در حوزه محیط زیست بر مبنای همین طرح می‌باشد که امید است با همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان بتوانیم در این راستا گام‌هایی برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴