رئیس دادگستری میاندورود مطرح کرد

صلح و سازش در 40 درصد پرونده‌ها

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۴۱۶۶۶
رئیس دادگستری میاندورود گفت: یکی از مهمترین وظایف شورای حل اختلاف در جامعه گسترش فرهنگ مصالحه و صلح و سازش است که حرکت در آن دارای ارزش اخروی بسیار و اهمیت بسزایی است.
۰
plusresetminus
صلح و سازش در 40 درصد پرونده‌ها
قاسم نبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به سالروز تشکیل شورای حل اختلاف، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف شورای حل اختلاف در جامعه گسترش فرهنگ مصالحه و صلح و سازش است که حرکت در آن دارای ارزش اخروی بسیار و اهمیت بسزایی است.
 
وی بیان کرد: در شروع تاسیس چند شعبه شهری و روستایی شامل دو شعبه شهری که شعبه صلحی و حکمی بود و 47 شعبه روستایی بود که در کل روستاها شعبه شورای حل اختلاف دایر بود و بعد از آن تجمیع شده و هر چند روستا به یک شعبه تبدیل شده و تعداد آن 9 شعبه است که شامل شعبه روستایی بادله، دارابکلا، اسرم، جامخانه، اسلام آباد، برگه، ولوجا، طبقده و ماکران است اما در حال حاضر دو شعبه شهری فعال است که یکی صلحی و دیگری حکمی است و شعبات روستایی غیرفعال هستند.
 
رئیس دادگستری میاندورود تعداد کل پرونده‌های ارجاعی سیستمی از ابتدا تاسیس شورای حل اختلاف را 6 هزار و چهار فقره بیان کرد و گفت: از این تعداد پنج هزار و 686 فقره مختومه شده و 313 فقره در شعبه باقی مانده است.
 
نبی زاده تصریح کرد: تعداد کل پرونده های ارجاعی از ابتدای سال تا امروز به شعبات، هزار و 567 فقره بوده است که تعداد هزار و 290 فقره مختومه شده و 277 فقره در شعبات مانده است و میانگین درصد صلح و سازش 40 درصد بوده است.
 
وی با اشاره به اهمیت جایگاه صلح و سازش، افزود: آموزش اعضای شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت بوده و تلاش می‌کنیم از ظرفیت قضات دادگستری بیش از پیش در این زمینه استفاده شود.
 
نبی‌زاده خاطرنشان کرد: به‌دلیل وجود موقعیت‌ها و امکانات جدید و گسترش روابط اقتصادی، اجتماعی و اداری به طور طبیعی آمار جرایم و دعاوی حقوقی به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد چه بسا حجم زیادی از این پرونده‌ها از ماهیت و اهمیت جزئی برخوردار باشد ولی مشغولیت گسترده‌ای را برای نظام قضایی کشور پدید می‌آورد که تورم حجم پرونده‌های قضایی از مشکلات مهم و دست و پاگیر دستگاه‌های قضایی است به همین دلیل قوه قضاییه برای بهره‌گیری از فرهنگ دینی صلح و سازش در کاستن ورودی پرونده‌ها و حل سریع و آسان برخی از پرونده‌ها اقدام به تشکیل شورای حل اختلاف کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴