معجزه دلاهای نفتی و بازیچه‌بودن سازمان دول!

سازمان ملل عربستان و امارات را از اتهام تجاوز به یمن تبرئه کرد!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۴۱۲۷۲
یک روزنامه لبنانی اعلام کرد که به پیش‌نویس «اعلامیه مشترک» نماینده سازمان ملل در یمن دست یافته است و در این پیش‌نویس، عربستان و امارات دیگر متجاوز به یمن محسوب نمی‌شوند!
۰
plusresetminus
سازمان ملل عربستان و امارات را از اتهام تجاوز به یمن تبرئه کرد!

به گزارش بلاغ، امارات و عربستان از فروردین سال 94 جنایت‌های متعددی در یمن انجام داده‌اند؛ کشتار زنان و کودکان و نابودی زیر ساخت‌های یمن توسط این دو کشور، باعث شده تا بحران انسانی این کشور، تبدیل به یک تراژدی بزرگ شود. با این حال، سازمان‌های بین‌المللی به دنبال مبرا کردن عربستان و امارات از این جنایت‌ها هستد. «مارتین‌گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن، بار دیگر در تلاش است تا با همراه کردن طرف‌های بین‌المللی، به طرف‌های یمنی اعمال فشار کند تا جنگ در این کشور متوقف شود، اما قصد دارد عربستان و امارات را از جنایاتشان طی این شش سال، مبرا کند!

گریفیتس به تازگی پیش‌نویس طرح موسوم به «اعلامیه مشترک» را به شورای امنیت ارائه کرده است، تا بدون محکوم کردن ابوظبی و ریاض، بتواند در یمن آتش‌بس برقرار کند. ولی این اعلامیه، بیشتر «نسخه شکست» است تا راهکاری برای حل بحران یمن. روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که به این پیش‌نویس دست پیدا کرده است و این اعلامیه، ائتلاف سعودی-اماراتی را از دایره درگیری در یمن خارج می‌کند و در تلاش است جنگ یمن را یک «جنگ داخلی» قلمداد کند، جنگی که طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هیچ نقشی در آن ندارند! به گزارش این روزنامه،‌گریفیتس با حمایت انگلیس و عربستان به شدت تلاش می‌کند تا این اعلامیه را به بهانه‌های «انسان‌دوستانه» اجرایی کند و از ویروس کرونا نیز به عنوان سرپوشی برای اهداف خود در عملی کردن این طرح بهره می‌برد. این اعلامیه بر آتش‌بس در همه جبهه‌ها، تسریع در توافق بر سر اقدامات انسان‌دوستانه و اقتصادی، ازسرگیری رایزنی‌های سیاسی، انجام اقدامات «اعتمادساز» به عنوان تضمینی برای تردد شهروندان در استان‌های مختلف، بازگشایی مسیرها و فرودگاه‌ها و اجازه ورود کالا به بندرگاه‌های یمن است. بنا بر این گزارش،‌گریفیتس از چند ماه پیش در پی تغییر برخی از بندهای این اعلامیه است تا بتواند آن را اجرایی کند، ولی تغییرات بنیادی در آن صورت نگرفته و در حد تغییر برخی جملات بوده است.

دستگیری عناصر القاعده و سعودی
از سوی دیگر، «عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور یمن،‌ از دستگیری عناصر القاعده و نیروهای ائتلاف سعودی خبر داد. طبق گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، العجری گفت که هفته گذشته نیروهای یمنی موفق شده‌اند ۳۲ بسته انفجاری را‌،که عناصر القاعده و داعش در ناحیه «القرشیه» (استان البیضا، جنوب شرق صنعا) کارگذشته بودند، خنثی ‌سازی و ضبط کنند.

العجری در ادامه همچنین اعلام کرد که نیروهای دولت صنعاء موفق شده‌اند 9 عنصر سازمان القاعده و ۶۳ نفر از نیروهای جنایتکار وابسته به ائتلاف سعودی را در هفته گذشته دستگیر کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴