مازندران همچنان روی موج قرمز کرونا

بستری شدن 831 بیمار کرونایی در مازندران

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۴۱۰۹۶
طی شبانه‌روز گذشته تعداد ۱۴۵ بیمار جدید کرونایی در مازندران شناسایی شدند.
۰
plusresetminus
بستری شدن 831 بیمار کرونایی در مازندران
به گزارش بلاغ، در نهمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران قرار داریم که روزهای متوالی قرمز کرونایی برای دومین بار وارد پنجمین ماه می‌شود.

اوج‌گیری ویروس کرونا باتوجه به تکرار روزهای قرمز کرونایی در مازندران زنگ خطری جدی است که طی روزهای اخیر شاهد آن هستیم.

از روز گذشته نیز بحث محدودیت تردد در محورهای استان در دستور کار قرار گرفته؛ چراکه تجربه موج نخست کرونا نشان داده محدودیت در سفر تاثیر جدی در خروج مازندران در وضعیت موجود دارد.

* قدرت‌نمایی پاییزی کرونا در مازندران

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۱۳۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۶۷۹  نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۴۷ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و دوستانه و رعایت مسائل بهداشت دست نقش بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد.

وی با اشاره به قدرت‌نمایی پاییزی کرونا در مازندران، گفت: مراسم و مهمانی‌های خانوادگی مهم‌ترین محل‌های تردد افراد مبتلا به کرونا در مازندران است.

* ۴۱ بیمار بدحال کرونایی در بابل

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید بستری و ۲۲ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

با بستری شدن تعداد ۱۴۵ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۸۳۱ نفر رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷