تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۴۴۰۹۵۳
مجموعه برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» (The Communiqué With Richard Medhurst) با هدف بحث و بررسی مسایل روز کشورهای تحت سلطه و ظلم استکبار و امپریالیسم به ویژه از نوع آمریکایی آن مانند کشورهای آفریقا و غرب آسیا روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، ساتراپ شجاعی ،کارگردان و تدوینگر این مجموعه در مورد ساختار آن گفت: این برنامه در قالبی گفت و گو محور با اجرای ریچارد مدهرست از چهره های شناخته شده فضای مجازی در غرب و صاحبنظر در زمینه گفتمان مقاومت و آزادی فلسطین به نقد و تبادل نظر درخصوص موضوعات اجتماعی، تاریخی، سیاسی و خبری می پردازد.
او با اشاره به حضور مهمانان و صاحبنظران کشورهای مختلف در این برنامه افزود: این برنامه با مدت زمان ۲۵ دقیقه در  لندن ضبط می شود و کار تدوین نهایی آن در تهران انجام می پذیرد. در ابتدای هر قسمت موضوع مشخص شده توسط مجری تبیین شده و تحلیل کلی روی آن انجام می شود و پس از آن کارشناسان مهمان برنامه وارد بحث شده و ابعاد موضوع و مسئله را مورد واکاوی قرار می دهند.
شجاعی همچنین با اشاره به بررسی انتخابات آمریکا و حواشی آن در اولین قسمت مجموعه برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» اظهار کرد: اولین قسمت برنامه به بررسی این موضوع می پردازد که برای مردم و کشورهای جهان فرقی نمی کند که در آمریکا دموکرات ها سر کار باشند یا جمهوری خواهان. در واقع هر دو طیف سیاسی همواره جنگ و خونریزی را اشائه داده اند و کاندیداهای هر دو فاسد و با عقبه هایی سوال برانگیز هستند.
اوتصریح کرد: در این خصوص عدم پایبندی آمریکا به قانون مورد واکاوی قرار می گیرد و نشان داده می شود که آمریکا تحت مدیریت هر دو حزب به کشوری سلطه جو و قلدر تبدیل شده است که برای رسیدن به اهدافش از زیر پا گذاشتن هیچ قانونی دریغ نخواهد کرد.
به گفته شجاعی در این قسمت، مدهرست به بررسی ذات انتخابات آمریکا و این مسئله که این انتخابات به منظور پرت کردن حواس مردم این کشور از ساختار قدرت واقعی که در وال استریت و آژانس‌های اطلاعاتی وجود دارند، خواهد پرداخت. این که آمریکا از دموکراسی می‌گوید اما خودش فاقد آن است و نظام آمریکا غیردموکراتیک، ناعادلانه و در خدمت اغنیا است، همچنین ترامپ و بایدن دو روی یک سکه هستند و مردم داخل را استثمار کرده و در عوض امپراتوری خود را به خارج صادر می‌کنند؛ از محورهای مهم محتوای این قسمت به شمار می روند.
در این برنامه سرفصل‌های «مقایسه جو بایدن و ترامپ»، «صحت نظام انتخاباتی»، «مرام‌های سیاسی دو حزب (مشابه در ذات)»، «تغییر خط اجباری داخل حزب دموکرات (از سندرز به برنی)» مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
فیورلا ایزابلا، روزنامه نگار و فعال سیاسی و نیکو هاوس، خبرنگار مهمانان برنامه این هفته هستند.
«اعلامیه با ریچارد مدهرست» با اجرا و نویسندگی ریچارد مدهرست شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن یکشنبه ساعت ۱۲:۰۰، دوشنبه ساعت ۰۵:۰۰، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۰۰ و سه شنبه ساعت ۰۳:۰۰ و ۱۱:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴