کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام حکومت نظامی شبانه در آلمان و فرانسه پس از اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی

10 آبان 1399 ساعت 0:23

همزمان با تشدید شیوع کرونا در اروپا، کشورهای آلمان و فرانسه قرنطینه سراسری دوم را شروع و برای مقابله رفت و آمد‌ها، حکومت نظامی شبانه اعلام کرده‌اند.


به گزارش بلاغ، بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امتر»‌، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان دیروز از 45 میلیون و 471 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به یک میلیون و 188 هزار نفر رسیده است. بر اساس گزارش منابع خبری، در بسیاری از کشورها، شیوع کرونا سرعت گرفته و دولت‌ها مجبور شده‌اند محدودیت‌های بیشتری برای رفت و آمد‌ها و کسب و کارها وضع کنند. اوضاع در قاره اروپا بسیار وخیم‌تر است، به طوری که فرانسه و آلمان مجبور شده‌اند دوباره قرنطینه سراسری را در کشور وضع کنند. در ایتالیا، فرانسه و آلمان به خاطر شیوع کرونا، شب‌ها از ساعت 9 حکومت نظامی برقرار شده است. به همین دلیل نیز طی روزهای گذشته در این سه کشور، پلیس با افرادی که مقررات را نقض کرده‌اند، به شدت درگیر شده است. بر اساس گزارش دیلی میل، ساعاتی قبل از شروع قرنطینه دوم در فرانسه، مردم از شهر پاریس فرار کرده‌اند.خروجی‌های این شهر شاهد ترافیک 700 کیلومتری بود.به گزارش رسانه‌های محلی، یکی از مناطق ۱۸ گانه فرانسه که پاریس هم در آن قرار دارد، در مجموع طول ترافیک به ۴۳۰ مایل معادل بیش از ۶۹۰ کیلومتر رسید.
به گزارش «بی‌بی‌سی»، تدابیر قرنطینه برای مهار ابتلا به کرونا‌، به اجرا درآمده و به مردم دستور داده شده در خانه بمانند و تنها در صورت داشتن کار ضروری یا به دلایل پزشکی، از منازل خود خارج شوند.بنابر اعلام رسانه‌های محلی، بیشتر پاریسی‌ها خانه‌های اغلب کوچک خود را ترک کرده و برای گذراندن دوران قرنطینه به حومه شهر 
رفته‌اند.

رکورد جدید کرونا در آمریکا
در آمریکا نیز در حالی که هنوز فصل زمستان از راه نرسیده، این کشور روز پنجشنبه رکورد جدیدی را در ثبت تعداد مبتلای هفتگی به ویروس کرونا،ثبت کرد.بر اساس آمارها، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا طی هفته منتهی به پنجشنبه، به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.25 ایالت آمریکا طی دو هفته گذشته رکورد جدیدی را به ثبت رساندند و بر خلاف فصل‌های بهار و تابستان، ابتلا به کرونا در ایالت‌های آمریکا به صورت جغرافیایی گستردگی بیشتری پیدا کرده است.

در حال حاضر سه ایالت ویسکانسین، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی شرایط وخیم‌تری را تجربه می‌کنند و تعداد مبتلایان به کرونا در ایالت‌های مختلف آمریکا با سردتر شدن هوا و تجمع مردم در فضاهای سربسته با افزایش بیشتری مواجه می‌شود.طی هفته گذشته متوسط روزانه ابتلا در آمریکا ۷۰ هزار مورد بوده و ظرفیت بیمارستان‌ها در برخی ایالت‌ها نزدیک به پر شدن است. از سوی دیگر، در روزی که حدود 1000 آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و در حالی که آمار ابتلای روزانه این کشور، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده، «ترامپ جونیو» فرزند ترامپ مدعی شد کرونا در آمریکا تحت کنترل درآمده و آمار فوتی‌ها نیز ناچیز است. آمریکا در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، به ترتیب آمار روزانه ۹۸۵، ۹۹۴ و ۹۷۴ فوتی را به ثبت رسانده است.

با این حال، پسر ترامپ با اشاره به کاهش موارد روزانه مرگ‌ومیر در مقایسه با فصل بهار، گفت: چرا درباره مرگ‌ها حرف نمی‌زنند؟ برای اینکه اعداد تقریباً ناچیز هستند. بنا بر گزارش‌ها، تا کنون تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور، از 9 میلیون نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به 234 هزار نفر رسیده است.


کد مطلب: 440920

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/440920/اعلام-حکومت-نظامی-شبانه-آلمان-فرانسه-اعمال-محدودیت-های-شدید-کرونایی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com