تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۴۰۹۱۲
فرزانه خدایاری پزشک متخصص تغذیه اظهار کرد: موسیر یکی از گیاهان و سبزیجات دورگه ای است که به سیر و پیاز شباهت بسیار زیادی و خواص درمانی مشابه زیادی نیز با این دو سبزی دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، فرزانه خدایاری پزشک متخصص تغذیه اظهار کرد: موسیر یکی از گیاهان و سبزیجات دورگه ای است که به سیر و پیاز شباهت بسیار زیادی و خواص درمانی مشابه زیادی نیز با این دو سبزی دارد.
خدایاری افزود: ترکیب ماست و موسیر با هم به عنوان ماست موسیر طرفداران زیادی دارد و مثل سایر سالادها، ترشی ها و دیگر سبزیجات کنار انواع غذاها سرو می شود.
او اضافه کرد: برگ های گیاه موسیر باریک و دراز و گل آن ارغوانی شکل است و پیاز آن با بویی کمتر از سیر و پیاز، خوراکی و قابل استفاده است.
این پزشک متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد: خواص موسیر بسیار زیاد است و از جمله مهمترین آن می توان به خواصی که در حیطه سلامت قلب دارد اشاره کرد و با کاهش کلسترول بد خون، خطر بروز تصلب شرائین، بیماری سرخرگ کورنری و همچنین خطر وقوع حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.
خدایاری خاطرنشان کرد: مصرف موسیر با تنظیم سطح خون در بدن، باعث کنترل دیابت در افراد مختلف می شود و برای افراد دیابتی که باید سطح قند خون خود را کنترل کنند، بسیار مفید است.
او همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از خواص شگفت انگیز مصرف موسیر کمک به داشتن وزنی مناسب و تناسب اندامی ایده آل است و برخی از مطالعات نشان می دهد که ترکیبات موجود در موسیر به جلوگیری از تجمع زیاد چربی کمک قابل توجهی می کند و درصد چربی بدن را کاهش می دهد.
این پزشک متخصص تغذیه اظهار کرد: مصرف موسیر خاصیت ضدمیکروبی دارد و تحقیقات انجام شده درباره برخی سبزیجات حاوی گوگرد نشان داده است که ترکیبات موسیر خواص متعدد ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس دارد.
خدایاری در ادامه تصریح کرد: از سبزیجاتی مثل موسیر در درمان سنتی بیماری هایی مثل سرماخوردگی، تب، سرفه و آنفلوانزا استفاده می شود و اثرات شفابخش بسیاری هم به دست می آید.
او اضافه کرد: از دیگر خواص سبزی موسیر می شود به خاصیت آن در افزایش سوخت و ساز خوب در بدن اشاره کرد و منبع سرشار از موادی مثل آهن، پتاسیم و مس است و این خواص نسبت به خواص مشابه آن در پیاز غنی تر است.
این پزشک متخصص تغذیه یادآور شد: استفاده از موسیر در رژیم غذایی، میزان انرژی بدن افراد را افزایش می دهد و در رشد و ترمیم بافت سلول ها تاثیرات مثبت فراوانی به جا می گذارد.
خدایاری تصریح کرد: تقویت قوای جنسی، افزایش دفع میزان ادرار، التیام بخشیدن به دردها و زخم های بدن و همچنین تسکین دهنده التهابات مختلف به ویژه التهابات طحال و کبد از دیگر خواص موسیر است.
او اضافه کرد: موسیر باعث تحریک آنزیم های گوارشی و بهبود هضم غذا و همچنین درمان زخم معده و سلامت دستگاه گوارش می شود و با وجود دارا بودن مقادیر بالای فیبری که در خود جا داده است، باعث بهبود حرکات روده و برای درمان بیماری یبوست بسیار مفید است.
این پزشک متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: ماست موسیر به عنوان یک غذای رژیمی با مقدار نانی که پزشک معالج تغذیه در رژیم غذایی مشخص می کند، شناخته شده است و اثرات معجزه آسای آن هم در صورت استمرار استفاده در رژیم لاغری قابل مشاهده خواهد بود.
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲