نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت و توان گسترده طب سنتی در درمان بیمارارن کرونا در سطح بیمارستانهای کشورمان گفت: این مطالبه جدی مردم کشورمان برای استفاده از طب سنتی در درمان کرونا را تا انتها پیگیری میکنم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دکتر زهرا شیخی؛ لنفولوژیست، متخصص طب سنتی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو ، درباره پاسخ رئیس جمهور به نامه وی که اخیراً برای استفاده از ظرفیتهای طب سنتی در درمان کرونا نوشتند، اظهار کرد: نامه در اسرع وقت پاسخ داده شد و مورخ  چهارم آبان ماه جهت بررسی و اقدام لازم درباره تشکیل کارگروه طب سنتی ایرانی در ستاد ملی مبارزه با کرونا برای وزیر محترم بهداشت ارسال شده است.
شیخی ادامه داد: امید دارم وزیر محترم از این ظرفیت بالقوه در کنار دیگر ظرفیتهای موجود برای حفظ سلامت مردم استفاده کنند تا با استفاده از توان داخل و توجه بیش از پیش به آن، موجبات ارتقا تولید در تمامی زمینه ها را فراهم شود و از این طریق، وابستگیها، روز به روز کمتر شود.
وی متذکر شد: با توجه به شرایط موجود و افزایش روزانه تعداد مبتلایان و جانباختگان، منتظر اقدام عاجل متولیان امر درباره بهره گیری از تمامی امکانات موجود و استفاده از ابتکارات جدید و اقناع افکار عمومی هستیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: مهمترین دلیلی که بنده این نامه را تنظیم کردم، پیگیریها و مطالبات مردمی در زمینه طب سنتی بود ضمن اینکه دارویی برای این بیماری وجود ندارد و آمار بیماران کرونایی در کشورمان هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود؛ علاوه بر آن، داروهای موجود گاهی بسیار گران قیمت هستند و عده ای توان خرید این داروها را ندارند.
دکتر شیخی افزود: بعضاً از سمت دانشمندان و حتی جامعه علمی که مختص پزشکی هم نیستند،  در رشته های مختلف مانند زیست شناسی سلولی و مولکولی و ژنتیک، کارهای علمی بسیار خوبی انجام شده است و این دانشمندان اظهار تمایل داشتند که به میدان بیایند و کمک کنند؛ این ظرفیت علمی در حوزه طب سنتی باید دیده شود چرا که ما به این ظرفیتها نیازمندیم و مردم هم در بحث کارآزمایی بالینی ابراز تمایل کرده‌اند مانند کارآزماییهای بالینی که در طب رایج انجام می‌شود.
وی متذکر شد: همین خواسته مردم و زمینه های علمی که وجود دارد همچنین پژوهشهای علمی خیلی خوبی که توسط دانشگاههای کشورمان صورت گرفته است، باعث شد تا این اتفاق بیافتد و الحمدلله پاسخ نامه به رئیس جمهور  به دست من رسیده و منتظر هستم تا وزیر محترم بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام دهد.
نماینده مردم اصفهان متذکر شد: بنده در بحث پیگیری و مطالبه‌گری از سمت مردم به عنوان نماینده و وکیل آنها، این کار را انجام داده‌ام اما بحث اجرایی آن به دولت بر‌میگردد خصوصاً وزارت بهداشت؛ همچنان پیگیری خواهیم کرد تا این خواسته مردم تحقق پیدا کند.
این متخصص طب سنتی در پاسخ به این سؤال که آیا در وزارتخانه بهداشت مقابله هایی با طب سنتی انجام می‌شود، گفت: به لحاظ ظاهری در وزارتخانه برای طب سنتی، مقاومتی وجود ندارد و در جلساتی که داشتیم چیزی که دیده میشود از سمت معاونت درمان و معاونت آموزشی، اظهار تمایل این دوستان برای استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی بوده اما از سمت برخی از معاونتها، مخالفتهایی صورت گرفته و مواجهاتی هم داشته ایم و بعضاً شنیده ایم در نامه های رسمی که اعلام شده، برخی از معاونان وزیر بهداشت مدعی شده اند "طب سنتی شبه علم است!" و توانمندیهای گسترده و آزموده شده طب سنتی کشورمان را با الفاظی، مورد تمسخر قرار داده اند و حتی گفته اند که دانشکده های طب سنتی باید تعطیل شوند!
وی افزود: اما ما با توجه به رویکرد علمی که به این قضیه داریم، این خواهش را  از دوستان و همکارانمان و اساتید بزرگوار در نظام سلامت کشور و وزارت بهداشت داریم که با همان نگاه علمی و راهبردی به موضوع ورود کنند و جز این هم از جامعه علمی انتظار نمی رود.
دکتر شیخی خاطرنشان کرد: برای ظرفیتهای علمی هرگز نباید شرایط دو قطبی ایجاد شود؛ علم راهبردهای مختلفی دارد و زمانی که در بحث سلامت مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید از تمام راهکارهای آن بهره گرفت مخصوصاً در حال حاضر که شاهد مرگ و میر بالایی هستیم.
بیشتر بخوانید
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ما خواستار استفاده از طب سنتی هستیم
مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲