کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست اقلیت‌های دینی در محکومیت حرکت رئیس‌جمهور فرانسه

10 آبان 1399 ساعت 10:50

نشست مشترک سران اقلیت های دینی (آشوریان، ارامنه، یهودی ها و زرتشتی ها) در محکومیت توهین رئیس جمهور فرانسه و برخی از رسانه های غربی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.



 به گزارش بلاغ، نشست مشترک سران اقلیت های دینی در محکومیت اقدام رئیس جمهور فرانسه عصر دیروز (جمعه، ۹ آبان ماه) در کلیسای شرق آشوری تهران برگزار شد.
در این مراسم مارنرسای بنیامین –اسقف کلیسای شرق آشوری تهران- با گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم (ص) و با بیان اینکه امروز رهبران ادیان توحیدی برای همدلی در کنار یکدیگر جمع شده اند اظهار کرد: اتحاد ما در این اجلاس باعث دلگرمی است. چند سال پیش کشیشی در آمریکا به مقدسات مسلمانان توهین کرد. بسیاری این عمل را محکوم کردند، سال ها بعد این حرکت با عنوان آزادی بیان مطرح شد در حالی که هیچ آزادی بیانی در این رفتار وجود ندارد.
وی گفت: حرکت رئیس جمهور فرانسه نتیجه این آزادی است. آیا باید از آزادی سوءاستفاده کرد؟ وظیفه انسان این است که به هم‌نوع خود ارج ندهد و آزادی باید بنای همدلی باشد.
اسقف کلیسای شرق آشوری تهران ادامه داد: این توهین و افترا نتیجه ای جز دعوای بشریت و ترور و شورش نخواهد داشت. جمله ای در انجیل آمده و آن این است با دیگران همان گونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند. این پیام مسیحیت است.
خاخام یونس حمامی –رهبر مذهبی جامعه کلیمی- نیز گفت: چیزی که در تمام ادیان مشترک است پیام محبت و دوستی است. حضرت ابراهیم (ع) به حفظ حرمت انسانی تأکید داشتند. خداوند محبت خویش را در ذات انسان نهاده است و هیچ منطقی توهین کردن را نمی پذیرد.
وی گفت: توهین نشان از ضعف طرف مقابل دارد. در جایگاه ادیان توحیدی حفظ حرمت انسانی مورد تأکید است. کسی که حق بنده را نشناسد حق خداوند را هم نمی شناسد. این نوع آزادی بیان مورد تأیید هیچ عقل سلیمی نیست و به معنی آزادی خدشه وارد کرده اند. آزادی یعنی حفظ حریم دیگران.
وی گفت: اگر توقع داریم به ما توهین نشود ما هم نباید توهین کنیم. آن ها باید آزادی را از نظام جمهوری اسلامی ایران فرا بگیرند. در اصل ۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی حفظ حرمت و حقوق اقلیت های دینی آمده است و هر کدام از آن ها در مجلس نماینده ای دارند. علیرغم تمام اختلافات ما باید سعی کنیم که همیشه در کنار یکدیگر باشیم.
در ادامه کشیش گریگوریس نرسیسیان – کشیش خلیفه گری ارامنه- با بیان اینکه خداوند از روح خودش در درون انسان دمیده است و از جمله ویژگی هایی که خداوند به انسان داده عدالت است، گفت: دومین ویژگی آزادی است اما آزادی تا آن جایی برای انسان قرار داده شده که آرامش بقیه را سلب نکنیم. زمانی که در نوفل لوشاتو خدمت امام راحل می رسند و از ایشان در مورد حقوق اقلیت های دینی سوال می کنند ایشان می فرمایند حقوق اقلیت های دینی همچون حقوق مسلمانان در ایران حفظ خواهد شد و زمانی که برخی به قرآن توهین کردند مقام معظم رهبری فرمودند حساب مسیحیان ایران از سایر مسیحیان جدا است و اقلیت های مذهبی همواره جزء لاینفک ملت ایران بوده اند.
وی گفت: اصل بعدی که خداوند در وجود انسان نهاده اصل محبت است. در اینجا باید به رهبران ایرانی درود بفرستیم چرا که آن ها همواره مایه آرامش و صلح برای جهانیان بوده اند. یکی از این افراد حاج قاسم سلیمانی است که در برابر تکفیری ها ایستاد تا مردم و حتی یهودیان و مسیحیان سایر کشورها در آرامش باشند. ما باید به گونه ای زندگی کنیم تا چهره خداوند در جهان نمایان شود و چهره خداوند چهره صلح و دوستی است.
در این برنامه پیام رهبران ادیان توحیدی خوانده شد که تمام آن ها حرکت توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه را محکوم کردند و گفتند این رفتار هیچ ارتباطی با آزادی ندارد.
 


کد مطلب: 440898

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/440898/نشست-اقلیت-های-دینی-محکومیت-حرکت-رئیس-جمهور-فرانسه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com