تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۴۰۸۹۷
معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات دیروز و امروز خود با مقامات ارمنستان را بسیار مفید و سازنده خواند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سیدعباس عراقچی - فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران - به منظور ارائه طرح صلح و پایان دادن به جنگ قره‌باغ دیروز با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر و برخی دیگر از مقامات ارمنستان ملاقات کرد.
عراقچی پس از پایان این گفت‌وگوها گفت: امروز مذاکرات چند ساعته‌ای با معاون وزیر امور خارجه ارمنستان داشتیم، دیشب هم به مدت دو ساعت با وزیر امور خارجه این کشور گفت‌وگو کردم. مذاکرات بسیار مفید و سازنده بود و باعث شد ما به درک عمیق‌تری از نگرانی‌های طرفین، چالش‌های موجود و راه‌حل‌ها برسیم و هم‌اکنون یک چشم‌انداز بهتری در مقابل ما وجود دارد.
وی افزود: این ‌اصل مورد تاکید قرار گرفت که در هر راه‌حلی باید حقوق اقلیت ارامنه در مناطق مورد مناقشه حفظ شود و باید راه‌حل‌ها مسیر را به سمت صلح پایدار ببرند، نه به سمت آتش‌بس‌های موقتی.
عراقچی ادامه داد: حمله به اماکن غیرنظامی که باعث تلفات انسانی شده، محکوم است. حمله به غیرنظامیان در بیمارستانی در استپاناکرت باعث تاسف شد. امیدواریم اینگونه حوادث تکرار نشود و زمینه برای اجرای طرح‌هایی که می‌توانند به صلح منتهی شوند فراهم شود. هموطنان آذری‌زبان ما در کنار هموطنان ارمنی زندگی می‌کنند و فکر می‌کنیم ظرفیت‌هایی که ایران دارد از جمله گذشته تاریخی، علقه‌های فرهنگی، مرزهای مشترک جغرافیایی کمک می‌کند تا ایران نقش ایفا کند، نقشی که از سوی دو طرف درگیر مورد قبول است.
این دیپلمات ارشد کشورمان، در پایان تاکید کرد: در مجموع به تفاهم خوبی با مقامات ارمنستانی رسیدیم و امیدواریم که این تفاهم‌ها به صلح در منطقه بیانجامد. مذاکرات بسیار مفید و سازنده بود به تفاهم خوبی با مقامات ارمنستانی رسیدیم و امیدواریم که این تفاهم‌ها به صلح در منطقه بیانجامد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲