تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۴۰۸۸۸
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه "تا این لحظه سطح حادثه زمین‌لرزه ازمیر ترکیه، ملی اعلام شده است"، گفت: جمعیت هلال احمر ایران آمادگی تیم‌ها و ارسال اقلام امدادی خود را اعلام کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، مهدی ولیپور در گفت‌وگو ، در خصوص تصمیم برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ازمیر ترکیه اظهار کرد: پس از اعلام وقوع زلزله در ازمیر ترکیه، ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت شرایط اضطراری تشکیل شد.
وی ادامه داد: معاونت امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر با همتای خود در جمعیت هلال احمر ترکیه در تماس هستند؛ تا این لحظه سطح حادثه زمین‌لرزه ازمیر ترکیه، ملی اعلام شده است؛ به طوری که حداقل نیاز به اعزام تیم امداد و نجات نیست.
وی گفت: قرار بر این شده که تا صبح برآورد کاملی را داشته باشند و نیاز یا عدم نیاز خود را اعلام کنند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه "کمک هلال احمر ایران به ترکیه منوط به درخواست ترکیه است"، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر ایران آمادگی تیم‌ها و ارسال اقلام امدادی خود را اعلام کرده است.
آماده‌باش نیروهای هلال احمر ایران در پنج استان
به گزارش ایسنا، در پی وقوع زمین‌لرزه شدید در ازمیر ترکیه، جلسه ستاد بحران جمعیت هلال احمر ایران برای آمادگی امدادرسانی به زلزله‌زدگان این کشور، برگزار شد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر در این رابطه گفت: نیروهای جست‌وجو و نجات، آوار و اسکان اضطراری در پنج استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا به محض اعلام نیاز به استمداد بین‌المللی، به ترکیه اعزام شوند.
محمدحسن قوسیان مقدم با اشاره به آمادگی هلال احمر ایران برای تامین نیازها و اعزام نیرو در صورت اعلام کشور ترکیه، گفت: تماس‌های تلفنی با جمعیت هلال احمر این کشور گرفته شده و در حال حاضر ترکیه اعلام کرده حادثه در سطح ملی است و هنوز به نیروهای امدادی بین‌المللی نیازی نیست.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی تاکید کرد: در استان‌های تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان نیروهای جست‌وجو و نجات، آوار و اسکان اضطراری به حالت آماده‌باش درآمدند تا به محض اعلام نیاز به استمداد بین‌المللی به این کشور اعزام شوند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲