با حضور نابغه قرآنی جهان اسلام انجام شد؛

افتتاح اولین مدرسه قرآنی مازندران در نکا

تاریخ انتشارجمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۴۰۷۹۸
اولین مدرسه قرآنی مازندران به همت حوزه علمیه محمدیه مسجد جامع نکا با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی نابغه قرآنی جهان اسلام، نماینده ولی فقیه در مازندران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
۰
plusresetminus
افتتاح اولین مدرسه قرآنی مازندران در نکا
به گزارش بلاغ، به مناسبت هفته وحدت و در آستانه جشن میلاد پیامبر رحمت و ششمین امام شیعیان جهان، جشن بزرگ ۱۷ ربیع با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی نابغه قرآنی جهان اسلامی، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، مدیر بخش قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه کشور، مدیر حوزه‌های علمیه مازندران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در مصلی امام خمینی(ره) نکا برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله محمدی لائینی فعالیت قرآنی را لازمه همه حوزه‌های علمیه برشمرد و اظهار کرد: همه حوزه‌ها قطعا باید در زمینه قرآن فعالیت داشته باشند اما مدرسه‌های قرآنی مقداری پر رنگ‌تر به این مقوله می‌پردازند که این مسئولیت سنگین‌تری را روی دوش مدرسه، طلاب، مدیریت و اساتید آن قرار می‌دهد.

وی همچنین به انواع اَشرافیت در جامعه پرداخت و افزود: هم اَشرافیت ممدوح و هم از نوع مذموم داریم که اَشرافیت از جنس مادیات مانند زندگی لاکچری مذموم است اما اَشرافیت از جنس قرآن ممدوح است که امیدواریم در این مدرسه اینگونه اَشراف از این جنس ترویج شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: البته انجام این امور از لحاظ توفیق مایه خرسندی و هم از سویی سبب نگرانی است چراکه مدرسه‌ای عنوان قرآنی پیدا کند و در عمل از عهده‌اش بر نیاید نادرست است که باید در عمل هم موفق بیرون بیاید.
 
* تمیز حق و باطل با قرآن و اهل بیت
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام محمود ابوترابی مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به اینکه هم حق و هم شیطان انسان را به سَبیلُ‌الرِّشاد دعوت می‌کنند، تصریح کرد: هنر و تلاش ما مسلمانان باید این باشد که آگاهی خود را نسبت به جریان نفاق درونی و دشمن خارجی که دست در دست هم نهاده و اتفاقا ما را به رشد و سعادت نیز دعوت می‌کنند افزایش دهیم.

وی افزود: آموزش و گسترش فرهنگ قرآنی و اهل بیت به انسان‌ها در تفکیک صحیح میان مسیر حق و باطل کمک شایانی کرده و انسان را در تمیز و فهم تفاوت حق بودن دعوت این دو جبهه به خوبی راهنمایی‌ می‌سازد.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران تلاش طلاب در این مسیر را یکی از منظورهای حوزه‌های علمیه و مدارس قرآنی خواند و اذعان کرد: یکی از اهداف بلند مدارس علمیه و مدارس قرآنی این است که همه طلاب باید تلاشگر این معنا باشند تا آنطور که شایسته است آموزه‌های قرآن را گرفته و با استمداد از اهل بیت حق آن و عمل به آن را داشته باشیم تا راه رشد پیامبر و اهل بیت را برویم.
 
* نقش اساسی والدین
در ادامه نیز حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی در جامعه، تأکید کرد: آنطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تربیت، صیرورت است و چه تربیتی بالاتر از اینکه که قرآنی باشد.

وی افزود: جایگاه تربیت قرآنی که اقوم هم هست در حوزه‌های عملیه است اما تنها حدود ۳۰ مدرسه قرآنی در مدیریت قرآن و حدیث کشور وجود دارد.

مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه نقش خانواده در پیاده شدن تربیت قرآنی بر فرزندان را بسیار ضروری خواند و متذکر شد: اگر محمدحسین طباطبایی امروز به این مقام رسیده است به این دلیل نیست که از ابتدای تولد قرآن خواند بلکه این والدین وی بودند که سبک زندگی‌شان قرآنی بود.

وی با ابراز تأسف نسبت به عدم بهره‌مندی استان مازندران از مدرسه قرآنی، اضافه کرد: امیدواریم در نکا الگوهای قرآنی، مربیان و عالم قرآنی در آینده بیشتر تربیت شود تا فضای شهر با این طلاب قرآنی شده و به شهرهای دیگر این استان نیز گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲