تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۴۰۷۶۵
یک منبع پارلمانی آلمان بعد از جلسه توجیهی دولت با قانون‌گذاران، گفت: آلمان باور ندارد که پادشاه تایلند تاکنون ممنوعیت سیاست‌گذاری خود را حین اقامت در این کشور نقض کرده باشد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از رویترز، معترضان تایلندی روز دوشنبه از آلمان خواستند بررسی کند که آیا "ماها واجیرالونگکورن"، پادشاه ۶۸ ساله این کشور، هنگامی که در خاک آلمان بوده کارهای دولتی نظیر امضای دستورات سلطنتی و قانون هزینه سالانه را انجام داده است یا خیر.
آلمان گفته است که سیاست‌گذاری برای پادشاه تایلند در این کشور غیرقابل قبول است و هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم اظهار کرده که این قدرت اروپایی به بررسی رفتار واجیرالونگکورن، حین اقامت در بایرن ادامه داده است.
به دنبال جلسه کمیته سیاست خارجی بوندستاگ، این منبع خاطرنشان کرد که دولت به اطلاع قانون‌گذاران رسانده است که باور دارد پادشاه تا زمانی که به طور مداوم از خاک آلمان کار انجام ندهد، مجاز به گرفتن تصمیمات موقعیتی است.
این منبع اظهار کرد: دولت آلمان هنوز این دیدگاه را ندارد که پادشاه تایلند به طور مداوم در حال انجام کار است.
دولت زمانی که از آن درباره وضعیت پادشاه پرسیده شد، به کمیته سیاست خارجی بوندستاگ گفت: او ویزایی دارد که به ایشان اجازه می‌دهد برای چندین سال به عنوان یک شخص خصوصی در آلمان اقامت داشته باشد و در عین حال به عنوان رهبر یک کشور، از مصونیت دیپلماتیک هم بهره‌مند باشد.
بحران سیاسی تایلند، حضور پادشاه در آلمان را برای این کشور به چالشی بدل کرده، اما لغو ویزای رهبر یک کشور بازدیدکننده می‌تواند یک لطمه مهم دیپلماتیک را به بار بیاورد.
این منبع اظهار کرد: واضح است که بسیاری آنچه پادشاه در حال انجام است را بسیار مشکل‌زا می‌بینند، اما دولت می‌گوید این مسئله هنوز به مشکل انجام کار مداوم دولتی از سوی پادشاه، بدل نشده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴