تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۴۰۷۵۹
پیکر مطهر شهید گرانقدر حسین راستگو از شهدای عزیز دوران هشت سال دفاع مقدس که پس از 34 سال به وطن بازگشت پس از تشییع در جوار نورانی همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.
۰
plusresetminus
تشییع پیکر مطهر شهید حسین راستگو در ساری
به گزارش بلاغ، پیکر پاک شهید گرانقدر حسین راستگو پنج شنبه هشتم آبان ماه با حضور خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، آیت اله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، مسئولین ادارات و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، رئیس بنیاد ساری و مردم ولایی به صورت خودرویی از امامزاده یحیی ساری تا گلزار شهدای ملا مجد الدین این شهرستان تشییع و سپس در قطعه شهدا به خاک سپرده شد.



 سرباز دلاور اسلام شهید والامقام حسین راستگو جمعی تیپ 55 هوابرد شیراز در دوم فروردین ماه 1365 در عملیات برون مرزی منطقه چوارتر استان سلیمانیه، عملیات والفجر 9 به درجه رفیع شهادت نائل گردید.



شهید حسین راستگو، فرزند اسماعیل در تاریخ ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۴۱ در شهرستان ساری چشم به جهان گشود، وی دوره آموزش مقدماتی را در هوابرد شیراز به مدت سه ماه گذراند و از طریق گردان ۳۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی اعزام و در منطقه پنجوین عراق اعزام شد.



شهید حسین راستگو در منطقه سلیمانه عراق بوسیله پاتک دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند وپس از تفحص های بعمل آمده بعد از ۳۴ سال مهاجرت فی سبیل اله به وطن بازگشت.

مراسم شب وداع با پیکر مطهر شهید گرانقدر حسین راستگو شب گذشته با سخنرانی آیت اله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، خانواده های معزز شهدا، عاشقان و ارادتمندان به شهید و شهادت با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای جمعه شهرستان ساری برگزار شد.



زندگینامه شهید حسین راستگو
شهید حسین راستگو، فرزند اسماعیل در تاریخ 1341/02/26 در شهر ساری چشم به جهان گشود. او فرزند اول خانواده بود که بعد از طی دوران کودکی راهی سنگر علم و دانش گردید. دوران ابتدایی را در مدرسه شهید توفیقی گذراند و دوره راهنمایی را در مدرسه آموزگار شهید یوسفی و دوره دبیرستان را در مدرسه امام خمینی تا سال دوم ادامه داد، سپس ترک تحصیل نمود و به ژاندارمری رفت، مدت یک سال در خدمت کرد سپس به سربازی اعزام شد.

دوره آموزش مقدماتی را در هوابرد شیراز به مدت 3 ماه گذراند و از طریق گردان 35 هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی اعزام و در منطقه پنجوین عراق اعزام گردید. او و همرزمانش هنگامی که در کمین بودند توسط عراقی ها به اسارت گرفته شد و تا سال 83 به عنوان مفقود الاثر بود، در این سال به عنوان شهید اعلام شد و سنگ یادبودی برای شهید در گلزار شهدا تعیین شد.

لازم به ذکر است شهید راستگو در دوران خدمت سنت حسنه ازدواج را به مرحله عمل رساند و دختری نجیب را به همسری برگزید اما دست تقدیر بر آن شد که سه ماه به پایان خدمت سربازی نامش در طومار شهدای جاویدالأثر ثبت گردید.

 روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ای جانم قربون دل مادر برم😢
سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰