بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان فدراسیون کشتی تصمیم گرفت رقابت‌های انتخابی آزاد و فرنگی را پنجشنبه 15 آبان ماه برگزار کند.
۰
plusresetminus
برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی ستاره های آزاد و فرنگی 15 آبان به روی تشک می روند

به گزارش بلاغ، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ صربستان روز پنج‌شنبه ۱۵ آبان ماه در ۷ وزن در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. این رقابت‌ها بدون تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و فدراسیون کشتی تمام تلاش خود را برای پخش مستقیم آن از رسانه ملی خواهد کرد.

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در همین راستا درخواست برگزاری رقابت‌های انتخابی را به فدراسیون کشتی ارائه کرده بود که بر اساس آ ن کشتی‌گیران در اوزان مختلف روز پنجشنبه 15 آبان ماه به روی تشک می‌روند. نفرات شرکت‌کننده در انتخابی کشتی آزاد به این شرح است:
57 کیلوگرم: رضا اطری، علیرضا سرلک‌، رحمان عموزاد خلیلی‌، نادر حاج آقانیا. در این وزن مسابقات به صورت دوره‌ای و دو حذفی برگزار می‌گردد.

61 کیلوگرم: بهنام احسان پور‌، مجید داستان. در این وزن بهنام احسان پور و مجید داستان با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

70 کیلوگرم: یونس امامی‌، امیرحسین حسینی‌، عرفان الهی. در این وزن ابتدا امیرحسین حسینی با عرفان الهی کشتی گرفته و نفر برنده به دیدار یونس امامی می‌رود.

86 کیلوگرم: حسن یزدانی‌، کامران قاسم پور‌، احمد بذری. در این وزن ابتدا کامران قاسم پور با احمد بذری کشتی گرفته و نفر برنده به مصاف حسن یزدانی می‌رود.

92 کیلوگرم: محمدجواد ابراهیمی‌، حسین شهبازی، محمدحسین میرباغبان‌، حسین جلالی نژاد، ارشک محبی. در این وزن ابتدا آقایان شهبازی، میرباغبان، جلالی نژاد و ارشک محبی براساس قرعه در دو گروه قرار گرفته و پس از تعیین نفرات اول هرگروه آنها با هم کشتی گرفته و سپس نفر برنده به دیدار محمدجواد ابراهیمی می‌رود.

97 کیلوگرم: مجتبی گلیج‌،محمدحسین محمدیان‌،
علی شعبانی. در این وزن مدعیان به صورت دوره‌ای با هم به مبارزه می‌پردازند.

125 کیلوگرم: پرویز‌هادی‌، یداله محبی‌، امیرحسین زارع‌، امین طاهری‌، عباس فروتن. در این وزن ابتدا امین طاهری با عباس فروتن مسابقه داده و نفر برنده به جمع پرویز‌هادی، یداله محبی و امیرحسین زارع اضافه شده و به صورت دوره‌ای و دو حذفی با هم به مبارزه می‌پردازند.

در کشتی فرنگی نیز مدعیان اوزان مختلف به شرح زیر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند:
۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز با سجاد عباس پور
۶۰ کیلوگرم: برنده مهدی محسن نژاد و پویا ناصرپور با علیرضا نجاتی
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی با رضا مردی
۶۷ کیلوگرم: حسین اسدی با محمدرضا گرایی
۷۲ کیلوگرم: برنده اشکان سعادتی فر و علی ارسان با امین کاویانی نژاد
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی با پژمان پشتام
۸۲ کیلوگرم: برنده جمال اسماعیلی و محمد ناقوسی با مهدی ابراهیمی
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری با حسین نوری
۹۷ کیلوگرم: برنده مهدی علیاری و مهدی بالی با محمدهادی ساروی
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی، علی اکبر یوسفی             و امین میرزازاده به صورت دوره‌ای
وزن کشی این رقابت‌ها با دو کیلوگرم ارفاق در ساعت ۸:۳۰ تا ۹ صبح و مسابقه رأس ساعت ۱۱ صبح برگزار می‌شود. ضمناً با توجه به کیفیت مسابقات و شرایط آن امکان برگزاری مجدد کشتی در اوزان مختلف با نظر کمیته فنی وجود دارد. همچنین مسابقه انتخابی وزن ۷۴ کیلوگرم طبق اعلام قبلی روز پنج شنبه ۸ آبان ماه برگزار خواهد شد.

محمدی: به حرف‌هایم درباره انتخابی پایبندم
اما برگزاری رقابت‌های انتخابی حواشی خاص خود را نیز به دنبال داشت تا جایی که دیروز غلام محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: همیشه در هر جایگاهی از جمله سرمربی تیم ملی بزرگسالان و یا رده‌های دیگر که به کشتی خدمت کردم، ایمان و اعتقاد کامل به برگزاری انتخابی تیم ملی داشته ام. این موضوع را نه در حد حرف و شعار بلکه همیشه در عمل آن را اثبات کرده‌ام. ما باید به نحوی عمل کنیم که آیندگان درباره ما قضاوت خوبی داشته باشند، مردم ما را قضاوت می‌کنند که آیا به حرفی که زده‌ایم پایبند بوده ایم یا خیر. من همیشه سعی کرده‌ام هر حرفی که می‌زنم پای آن بایستم و در هر شرایطی به آن عمل کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، افزود: در حال حاضر نیز با توجه به شرایط بسیار سخت و محدودیت‌های موجود بواسطه شیوع کرونا طی ماه‌های گذشته که به طور کامل ورزش و از جمله کشتی را تحت تاثیر قرار‌داد باز هم به برگزاری انتخابی تیم ملی و تعیین نفرات با عبور از فیلتر انتخابی اعتقاد دارم و به آن پایبند هستم‌.

وی خاطرنشان کرد: انتخابی در اوزان ۶۵ و ۷۹ کیلوگرم برگزار شد و روز پنج شنبه نیز انتخابی وزن ۷۴ کیلوگرم برگزار می‌شود. در سایر اوزان نیز با دعوت از تعداد بیشتری از مدعیان، انتخابی تیم ملی در زمان مناسب که احتمالا اوایل اردوی دوم است، برگزار خواهد شد. این بحثی است که قطعا انجام می‌شود و ما نیز مکلف به انجام آن هستیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، درباره پیش‌بینی خود از نتیجه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی جهان و اینکه آیا قولی در این‌باره می‌دهد یا خیر، گفت: بنده به عنوان سرمربی تیم ملی و دیگر اعضای کادر فنی و کشتی‌گیران به آرامش و تمرکز کامل نیاز داریم تا بتوانیم برای رسیدن به موفقیت تلاش کنیم. نه تنها ما بلکه کل کشتی برای کسب موفقیت به آرامش نیاز دارد. در سایه آرامش و تمرکز حتی معجزه رخ می‌دهد و نتایج خوب و حتی دور از انتظار نیز رقم می‌خورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴