تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۴۰۶۶۲
دبیر کمیسیون بهداشت با انتقاد از رهاشدگی اقتصاد در بدنه اجرایی کشور عنوان کرد: امروز ما شاهد به وجود آمدن نوعی دوگانۀ معیشت-کرونا در دولت هستیم، این در حالی است که دولت نه تنها در حل آن عاجز مانده، بلکه هم رهاشدگی اقتصادی را شاهد هستیم و هم عدم تصمیم‌گیری صحیح و مدیریت کارآمد را در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا مشاهده می‌کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازفاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار در قزوین، با اشاره به مشکلات معیشتی و نوسانات شدید قیمت‌ها و به ویژه افزایش افسار گسیخته نرخ ارز، عنوان کرد: متأسفانه همچنان نگاه دولت به خارج از مرزها، به نتیجه انتخابات آمریکا و سرنوشت تحریم‌ها است و حجم بالایی از ظرفیت‌های داخلی یا جدی گرفته نمی‌شود و یا هدر می‌رود.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت عزم جدی برای مدیریت اقتصاد و معیشت مردم ندارد، عنوان کرد: بی‌انگیزگی دولت، رها شدگی اقتصاد و هدر رفت فرصت‌های کشور و بی‌برنامگی دولت تدبیر و امید برای شرایط حاضر باعث شده است تا مردم بیش از گذشته و برخلاف وعده‌های داده شده توسط رئیس جمهور در فشار و مضیقه باشند.
دولت نباید دخل و خرجش را از جیب مردم بیرون بکشد
محمدبیگی عنوان کرد: تنها راه کشور برای برون رفت از فشار اقتصادی و مشکلات موجود رجوع به نسخه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است، اگر همچنان دستگاه اجرایی بجای حل مشکل و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی بخواهد نگاه خودش را به خارج از مرزها بدوزد و دخل و خرج خود را از جیب مردم بیرون بکشد، وضعیت معاش مردم وخیم‌تر خواهد شد.
نماینده قزوین عنوان کرد: مجلس تمام تلاش خود را در مسیر قانونگذاری، تصویب طرح‌های معیشتی و نظارت بر عملکرد دولت به‌کار خواهد گرفت و این یعنی کوشش خواهیم کرد همین دولت خسته و بی‌انگیزه را به کار وادار کنیم، اما باید توجه کرد که مجلس قوه مقننه است و دولت قوه اجرا، لذا در هر صورت این دولت است که باید در عرصۀ اجرا صحیح و درست عمل کند.
دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی در صدر کارهای مجلس
وی با اشاره به اینکه در دستور کار قرارگرفتن بسته‌های قانونی معیشتی در مجلس عنوان کرد: امیدواریم با تصویب و اجرای صحیح این سیاست‌ها و قوانین، مشکلات معیشتی مردم تا حدی کاهش یافته و ثبات در زندگی آن‌ها استوار شود تا بتوان برای اجرای راهکارهای عملی فکری جدی کرد.
دبیر کمیسیون بهداشت با انتقاد از رهاشدگی اقتصاد در بدنه اجرایی کشور عنوان کرد: امروز ما شاهد به وجود آمدن نوعی دوگانۀ معیشت-کرونا در دولت هستیم، این در حالی است که دولت نه تنها در حل آن عاجز مانده، بلکه هم رهاشدگی اقتصادی را شاهد هستیم و هم عدم تصمیم‌گیری صحیح و مدیریت کارآمد را در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا مشاهده می‌کنیم.
نماینده مردم قزوین به موضوع رسیدگی به وضعیت بورس در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: ما در مجلس تلاش می‌کنیم تا خلاءهای قانونی و نظارتی را در وضعیت بورس و بازار سرمایه شناسایی کرده و در مسیر حل مشکلات آن و حفظ سرمایۀ مردم در بازار پرریسک بورس اقدامات جدی انجام دهیم.
کارنامۀ پنج ماهۀ مجلس قابل دفاع است
این نمایندۀ مجلس دغدغۀ نخست مجلس را موضوع معیشت و اقتصاد خواند و گفت: ارائۀ بستۀ معیشتی ویژه برای خانوار، طرح قیر رایگان برای توسعۀ مناطق محروم، بررسی و نظارت بر بازار از جمله بازار سرمایه، تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور، افزایش نظارت‌های میدانی و اثرگذار کردن آن‌ها و... از جمله اقدامات و دستورکارهای مجلس است و قطعاً پرداختن به موضوع مشکلات معیشتی مردم با جدیت در صحن دنبال می‌شود.
محمدبیگی در پایان گفت: کارنامه مجلس در پنج ماهه کاری خود خوب و قابل دفاع است، گرچه ما شاهد نوعی برنامه‌ریزی رسانه‌ای برای ناکارآمد نشان دادن مجلس و قضاوت ناصحیح در این باره هستیم، اما این حاشیه‌سازی‌های سیاست‌زده مجلس را از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴