مرکز فوریت‌های بررسی سرمایه‌گذاری در حالی فعالیتش را در مازندران به عنوان نخستین استان کشور آغاز کرده که بسیاری از فعالان اقتصادی اجرای ناموفق پنجره واحد سرمایه‌گذاری را تجربه کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازبابک دین‌پرست قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، مازندران را نخستین مقصد سفر خویش برای راه‌اندازی این ستاد انتخاب کرده است.
مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در مازندران با حضور دین‌پرست به بهره‌برداری رسیده است.
وی زمان فعالیت این ستاد را ۲۴ ساعته اعلام کرده و حتی اعلام کرده که در خارج از ساعت اداری هم چراغ این ستاد باید روشن باشد و پاسخگوی فعالان و تولیدکنندگان باشند.
در ارتباط با وضعیت فعالیت این ستاد گفت‌وگوی کردیم با حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران که وی اظهار کرد: مرکز راه‌اندازی شده است و فعالیت شیفت شب ما به صورت پاسخگوی تلفنی آغاز شده است.
وی با اعلام اینکه از زمان راه‌اندازی این مرکز پس از ساعت اداری به تعداد انگشتان دست تماس تلفنی انجام شده، افزود: مراجعات روزانه به این مرکز در حال انجام است.
رئیس سازمان صمت مازندران خاطر نشان کرد: انتظار همکاری جدی‌تری از دستگاه‌ها داریم، این مرکز نخستین‌بار در مازندران راه‌اندازی شده و باید تلاش کنیم که پاسخگوی مدیران ملی باشیم.
وی اضافه کرد: علاوه بر این سیستم سامانه‌ای کارگروه تسهیل در استان هم راه‌اندازی شده که احتیاج به مراجعه حضوری ندارد و ما در سامانه درخواست‌ها را دریافت و به مدیران مرتبط ارجاع داده و پاسخ را دریافت می‌کنیم.
قوانلو اضافه کرد: با وجود فعالیت سامانه‌ای ستاد تسهیل در این مرکز هم تعدادی از دستگاه‌ها نماینده‌های تام الاختیار خودشان به این ستاد معرفی کردند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح به لحاظ کارشناسی قابلیت رفع موانع تولید را دارد، گفت: یکی از مزیت‌های این طرح این است که به فوریت چالش‌های تولید را حل کنیم و این دغدغه در بین مدیران نهادینه می‌شود اقدام بسیار خوبی است.
رئیس سازمان صمت مازندران افزود: در مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در مازندران از جهاد کشاورزی مازندران، شورای هماهنگی، تامین اجتماعی و دارایی، نماینده استانداری و اتاق بازرگانی و خانه صنعت دعوت شده‌اند.
وی اضافه کرد: اگر دستگاهی در این مرکز نباشد و مشکلی ارجاع شود دستگاه‌ مربوطه را دعوت کرده تا توضیحات و یا زمینه برای رفع مشکل را فراهم کند.
قوانلو در پاسخ به این سوال که آیا همه دستگاه‌های حضور پیدا کردند، گفت: برنامه‌ریزی انجام شده تا زمینه حضور همه دستگاه‌ها را فراهم کنیم.
براساس اطلاعاتی که دین‌پرست قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در زمان راه‌اندازی این مرکز اعلام کرده قرار است ۲ هزار واحد تولیدی نیمه‌فعال کشور در این ستاد فعالیت خویش را از سر بگیرد، فعالیت شبانه‌روزی این مرکز جز تاکیدات این مقام مسؤول در وزارت کشور بوده است.
دین‌پرست همچنین در استانداری مازندران اعلام کرده بود؛ در حال حاضر پرونده ۳۵۹ واحد صنعتی دارای مشکل بدهی به بانک‌ها در دستگاه قضایی کشور در دست بررسی است که از این تعداد ۹۶ واحد مربوط به استان مازندران است.
همچنین از ۳۳۶ واحد صنعتی ورشکسته در کل کشور نیز ۱۰۷ واحد مربوط به استان مازندران است.
۲۷ درصد از واحدهای تولیدی دارای پرونده در دستگاه قضایی به‌دلیل بدهی بانکی و حدود ۲۱ درصد از واحدهای تولیدی ورشکسته کشور مربوط به مازندران است.
به گزارش فارس، مازندران پیش از این تجربه ناموفقی در راه‌اندازی پنجره واحد اقتصادی داشته است.
فعالیت پنجره واحد سرمایه‌گذاری  و میز خدمت از تجربه‌های ناموفق دولت تدبیر و امید در مازندران و دیگر استان‌های کشور بوده است.
میزهای خدمت با وجود هزینه‌های انجام شده به کلی جمع شده و مدیران استانی چندان علاقه‌ای به صحبت درباره پنجره واحد سرمایه‌گذاری هم ندارند.
اجرای پنجره واحد سرمایه‌گذاری تکلیف قانونی در برنامه پنجم بوده است و حتی بنا به نظر یک مقام مطلع در این ارتباط سازمان مدیریت برای اجرای ۱۰ درصد آن ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴