تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۴۰۶۵۵
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: تبلیغ اسلام از اهمیت بسیاری برخودار است و در سیستان‌وبلوچستان با توجه به جمعیت شیعه نیاز مبرم و فوری به تبلیغ احساس می شود که متاسفانه در این زمینه با کمبود نیرو مواجه هستیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازآیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه سفیران زاهدان اظهار داشت: در دوره ای که دشمن تهاجم فرهنگی را شروع کرده کار فرهنگی از جمله مهمترین کارهاست، و حوزه های علمیه وظیفه کادر سازی و نیرو پروری برای مقابله با این تهاجم را بر عهده دارند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: به دلایل متعدد جایگاه تبلیغی در استان خالی است و حوزه علمیه سفیران یکی از کارآمدترین نوع حوزه های علمیه در سیستان و بلوچستان است و با توجه به نیاز استان جهت تبلیغ دین و معارف اهل بیت اگر مدرسه سفیران بتواند به درستی به وظایف خود عمل کند می تواند این کمبود را دریک دوره 5 ساله جبران نماید.
آیت الله محامی بیان کرد: مخاطب قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) تنها شیعیان نیستند بلکه همه مسلمانان و در نگاه فراتر همه انسان ها مخاطب هستند و ما در لباس روحانیت باید زلال معارف را به سینه های تشنه مردمان حقیقت جو مسلمان و غیر مسلمان برسانیم.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) در مورد فطرت توحیدی انسان گفت: تبلیغ اسلام از اهمیت بسیاری برخودار است و در سیستان و بلوچستان با توجه به جمعیت شیعه نیاز مبرم و فوری به تبلیغ احساس می شود که متاسفانه در این زمینه با کمبود نیرو مواجه هستیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته در مدرسه حوزه سفیران در صدد جبران این کمبودها هستیم.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: مدیریت در حوزه های علمیه با مدیریت اجرایی و مدیریت علمی دانشگاه ها و حتی مدیریت در آموزش و پرورش تفاوت های زیادی دارد زیرا که در حوزه های علمیه تعلیم و تربیت با یکدیگر عجین هستند و چه بسا تربیت از آموزش مهم تر باشد لذا نیاز است تا مدیریت به گونه ای باشد که این اهداف محقق شود.
 وی افزود: در حوزه های علمیه تعلیم و تربیت در کنار هم و پابه‌پای هم هستند و بحث‌های تربیتی، انگیزشی، اخلاقی و معنوی از ضرورت‌های آموزش طلبه است که این موضوع امتیاز ویژه حوزه‌های علمیه است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار تشکیل کمیته سه جانبه متشکل از مدیریت حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) مدیریت مدرسه سفیران و معاونت ارتباطات حوزوی دفتر امام جمعه شد و اضافه کرد: این کمیته در جهت هماهنگی دو مدرسه و اجرای برنامه‌ها به‌صورت مشترک و نیز تبادل تجربیات، اساتید و موارد مختلف نظارت خواهد داشت و از عملکرد جزیره‌ای و ناهماهنگ جلوگیری می کند.
آیت الله محامی گفت: در بحث طلبگی و درس خواندن امکانات مادی مهم نیست چه بسا کسانی که ازمدارس برخوردار فارغ التحصیل هستند اما خروجی مناسبی برای خدمت به اسلام و مسلمین نداشته‌اند و متقابلا بسیاری از افراد خدمتگزار در جامعه در مدارسی تحصیل نموده اند که دارای امکانات بسیار کمی بوده لذا امکانات تأثیرگذار نیست بلکه همت در درس خواندن مهم است.
نماینده ولی فقیه خواستار توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه های علمیه شد و بیان داشت: نیاز است تا در مدیریت، اجرای برنامه‌ها، گزینش طلبه‌ها، انتخاب اساتید و سایر همکارانی که در مدرسه همکاری می‌کنند دقت بیشتری صورت گیرد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به این توصیف امیرالمومنین‌(ع) که پیامبر اکرم(ص) را همانند پزشکی که به دنبال مریض بود و پس از شناسایی مریض به درمان آن می‌پرداخت، عنوان داشت: نگاه مدیر مدرسه علمیه به طلبه همانند نگاه پدر به فرزند باشد که می‌خواهد فرزندش را از همه جهات عقلانی، علمی، اخلاقی و معنوی تربیت کند که این نگاه نیازمند وقت گذاری، هم‌ نفس و هم‌کلام شدن با طلبه‌هاست و باید توجه داشت که تربیت با دستور و ابلاغ صورت نمی‌گیرد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین پوران دخت مدیر سابق حوزه علمیه سفیران قدردانی و حجت الاسلام والمسلمین باهری به عنوان مدیر جدید این مدرسه معرفی شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴