تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۴۰۶۴۷
با وجود سیر صعودی کرونا در کهگیلویه و رفتار پیچیده این بیماری مرموز طی هفت ماه به نظر می‌رسد ناوگان حمل و نقل عمومی دهدشت هنوز حساسیت این موضوع را جدی نگرفته و کرونا جابجا می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ کرونا با گذشت هفت ماه همچنان می‌تازد و با وجود این ریز موجود خانمان‌سوز زندگی روی خوش را از همه ما برگردانده است.
اوایل ورود کوید 19 محدودیت‌هایی با شدت و حساسیت دنبال می‌شد و به گفته متولیان امر نتایج قابل قبولی هم در کاهش شدت ویروس داشت اما با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند بود که ویروس سیر صعودی به خود گرفت و این آمار هر روز با سرعت بیشتری رو به فزونی است.
عدم قاطعیت‌ مسؤولان در اعمال محدودیت‌ها از یک طرف و بی‌تفاوتی مردم از سوی دیگر میدان را برای تاخت و تاز این ویروس باز گذاشته و کادر درمان را خسته کرده است.
معلوم نیست با گذشت هفت ماه از رفتار پیچیده کرونا چرا حساسیت ما انسان‌ها در برابر این بیماری کشنده جدی نمی‌شود.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه می گوید اگرچه دهدشت اکنون در لیست 43شهر بحرانی نیست اما با این روال قطعا به وضع شهرهای مشمول محدودیت‌های شدید خواهد پیوست.

 
با وجود مصوبه‌های کاغذی ممنوعیت برگزاری تجمعات و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد جمعیت شرکت کننده در مراسم ترحیم نه تنها محدود نیست مسؤولان هم حضور پررنگ دارند؛ موضوعی که فرماندار آن را به نوعی الزام به شرکت به منظور تکریم خانواده متوفی می‌داند.
با این حال اما از مردم خواسته می‌شود از حضور در چنین تجمعاتی خودداری کنند گویی مرگ را تنها برای همسایه می‌دانند و با احساس کاذب روئین تن بودن نسبت به جدیت موضوع این بیماری بی توجه شده‌اند.
از ناوگان حمل و نقل همواره به کانون انتقال بیماری نام برده می‌شود و بر اساس ستاد ملی مقابله با کرونا تاکسی‌ها از سوار کردن بیش از سه مسافر منع شدند اما این مصوبه قانونی هیچ گاه در دهدشت اعمال نشد و تا تکمیل ظرفیت صندلی‌ها از ایستگاه حرکت نمی‌کنند این حجم از بی تفاوتی ناوگان حمل و نقل درون شهری و حتی برون شهری و اینکه چرا هیچ برخوردی با آنها نمی شود جای سوال دارد.

 
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه می‌گوید از ابتدای ورود این بیماری 6 هزار و 848 نمونه تشخیص انجام شد که از این تعداد 2هزار و 120 مورد مثبت شناسایی شده است.
طیب‌زادگان درصد موارد مثبت شناسایی شده را 30/98 اعلام کردو گفت که در مهر ماه 40/76 درصد از نمونه‌ها مثبت اعلام شد.
وی در تشریح تفکیک شغلی مبتلایان به کرونا زنان خانه‌دار را همچنان در صدر گروه‌های درگیر بیماری دانست و افزود: این قشر از جامعه 30/44 درصد از مبتلایان را شامل می‌شوند همچنین کارکنان، پرسنل بهداشت و درمان، مشاغل آزاد و معلمان و دانش‌آموزان به ترتیب بیشترین آمار را دارند.
پنهان کاری ابتلا به ویروس از سوی بیمارانی که ابتلا بودن خود را کتمان می‌کنند موضوعی است که فرماندار از ان ابراز تگرانی کرد و افزود: این بیماران به راحتی تردد دارند و ناقل هستند.

 
علیرضا اتابک تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان تکمیل است مردم حساسیت موضوع را در نظر بگیرند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کادر درمان کمک کنند.
وی خواستار جدیت حمل و نقل عمومی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی شد و گفت: انتظار می‌رود فاصله‌گذاری اجتماعی نیز همچون استفاده از ماسک نهادینه شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷