تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۴۰۵۳۰
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بی‌خطرسازی پسماندهای کرونایی با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمودعلی رکنی در ارتباط با وضعیت پسماندهای مازندران باتوجه به تداوم روزهای کرونایی در گفت‌وگو  اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا بر حجم زباله‌های بیمارستانی افزوده شد که در این زمینه بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی با حساسیت ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: درکنار بحث بیمارستان‌ها، بحث رصد زباله‌ها در  مطب‌ها، کلینیک‌ها، آزمایشگاه و سایر در دستور کار قرار گرفت.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: طی ماه‌های گذشته حساسیت‌ها و نظارت‌ها را در زمینه پسماندهای پزشکی در حوزه‌های غیربیمارستانی بیشتر کردیم.
رکنی با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌ها بی‌خطرسازی پسماندها را انجام می‌دهند، تصریح کرد:   در مجموع فعالیت‌های انجام شده در زمینه بی‌خطرسازی قابل قبول است.
وی با تاکید بر اینکه رصد و پایش‌ها را به‌صورت مستمر در حوزه پسماندها در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت‌ها جدی عمل می‌کنیم و هیچ تعارفی نداریم.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به وجود ۲۸ مرکز دفن زباله در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به بالا بودن سرانه تولید زباله در استان و کشور بین ۸۵۰ گرم تا یک کیلو روزانه  تاکید ما کاهش تولید زباله است که تحقق این مهم مستلزم فرهنگ‌سازی جدی است.
وی  یادآور شد: موضوع دیگر تفکیک زباله از مبدا است که در این  زمینه نیز اقدامات فرهنگی مختلف را در دستور کار داریم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲